A KURZUSRÓL
A kurzus átfogó képet nyújt a concept art területeiről – a részben interaktív előadásokon betekintést nyersz a concept artist munkájának fázisaiba, és saját projektjeiden dolgozva sajátítod el azokat a 2D-s és 3D-s manuális, valamint szoftveres technikákat, amelyekkel professzionális környezetben is érvényesülhetsz.
A 16 alkalom alatt megismered a concept art szerepét a vizuális tartalomfejlesztésben, és képbe kerülsz a Photoshop és a Blender alapjaival. A képzés végére összeállítod kezdő portfóliódat, és tudni fogod, hogyan válj vonzóvá az ügyfelek számára.
Anev Kamen szabadúszó concept artist, végzettsége szerint grafikus és design manager.
Közel 15 éve dolgozik a szakmában, munkája a filmes előtervezéstől az utómunkáig terjed.
Számos hollywoodi produkcióban dolgozott Magyarországon, Angliában és Kanadában is, köztük - többek között - olyan filmeken, mint a Pókember : Idegenben, a Mentőexpedíció, a Szárnyas fejvadász 2049, a Dűne és a Guy Ritchie-féle Aladdin.
Munkájáért háromszor kapta meg az amerikai Art Directors Guild-díjat.
KINEK AJÁNLJUK?
Kezdő concept artistoknak, akik készségeik fejlesztését tűzték ki célul. Megmutatjuk, hogyan állíts fel kronológiai és fontossági sorrendet a szakma elsajátításának lépései között, és építs olyan kezdő portfóliót, amely kaput nyit az ügyfelek felé.
3D modellezőknek, akik szeretnék magukat manuális eszközökkel felvértezni, hogy az automatizált munkafolyamatok helyett a kreativitásra és az organikus képalkotásra fókuszálhassanak. Találd meg a saját stílusod, és építsd tudatosan a karrieredet!
Grafikusoknak, illusztrátoroknak, díszletfestőknek, akik szeretnék egyszerűbbé tenni a munkafolyamatokat, vagy kipróbálnák magukat a produkciós illusztráció világában. Kerülj képbe a concept art eszközeivel, és illeszd be a digitális képalkotás módszereit a rutinodba!
Program
Bevezetés a concept art elméleti alapjaiba
- A concept art szerepe a vizuális tartalomfejlesztésben (film, játék, látványterv)
- A concept artist szerepe az art departmentben
- Gyakorlati elvárások a concept artisttal szemben
Bevezetés a Photoshop alapjaiba I.
- A Photoshop Interface
- Eszköztárak
- Layerek
Bevezetés a Photoshop alapjaiba II.
- Brushok
- A digitális tábla használatának alapjai
Perspektíva és kompozíció
- 1, 2 és 3 pontos perspektívák szerkesztése
- Előtér, középtér és háttér szerepe a kompozíciószerkesztésben
- A téralkotás alapjai
Environment design I.
- Az environment design elméleti alapjai
- Thumbnail, azaz kis felbontású nézőkép készítése
- A színkezelés alapjai
Environment design II.
- Színhasználat, részletek és textúrák használata az environment designban
A Blender alapjai I.
- A Blender interface
- Felhasználási és modellezési alapok
A Blender alapjai II.
- Modellezés, kamerahasználat és renderelés Blenderrel
Environment design III.
- Render használata environment concept art készítéséhez
- Felülfestés
- A történetmesélés alátámasztása a kompozíció további erősítésével
Character design I.
- A character design elméleti alapjai
- A karakterek felhasználási lehetőségei
- Sziluettek és sketchek készítése
- A karakterábrázolás alapjai
Character design II.
- Bevezetés a zBrush alapjaiba
- Render felülfestése
- Fotótextúrák használata
- A karakterek részleteinek kidolgozása
Szünet
Vehicle design I.
- A vehicle design elméleti alapjai
- Thumbnail- és sketchkészítés járműillusztrációhoz
Vehicle design II.
- Modellezés, textúrázás és illusztráció elkészítése járműillusztrációhoz
Szünet
Filmes díszlet tervezése – Az alapoktól a dokumentációig I.
- A filmes díszlettervezés munkafolyamatának etapjai I.
- A témameghatározás
- Kutatás, moodboardkészítés és az első sketchek
Filmes díszlet tervezése – Az alapoktól a dokumentációig II.
- A filmes díszlettervezés munkafolyamatának etapjai II.
- Díszletelemek modellezése, illusztrálás, dokumentáció
Conceptboard és portfólióépítés
- Conceptboard, azaz vizuális történetmesélés a concept art segítségével
- Szekvenciák, animációk készítése 2D-s és 3D-s környezetben a történet fókuszba helyezésével
- Portfólióépítési kisokos
A TELJES PROGRAM MEGJELENÍTÉSE
A KURZUS UTÁN
KÉSZSÉGEK Ismerd meg a concept art és a vizuális történetmesélés alapjait, és tanuld meg lépésről lépésre haladva azokat a technikákat, amelyeket alkalmazva az egyéni látásmódodat tükröző, minőségi munkák kerülnek majd ki a kezedből.
PORTFÓLIÓÉPÍTÉS Fedezd fel a saját projektjeiden dolgozva a munkafolyamat minden lépését, és sajátítsd el az environment, character és vehicle design alapjait. Az elkészült munkáidból a kurzus végén összeállítod kezdő portfóliódat, amelyet az oktató értékel majd.
KARRIER Találd meg a saját utad, fejleszd a készségeidet, és fogalmazz meg magadnak fejlődési célokat! A kurzus végére tudni fogod, hogy a concept art mely alkalmazási területe – jétékfejlesztés, filmipar, média – áll hozzád a legközelebb, és merre indulj el a karrieredben.
VÁGJ BELE A CONCEPT ARTIST KARRIERBE!
REGISZTRÁLOK
A kurzussal és részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj.
SKVOT - ISKOLA KREATÍVOKNAK A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért kérjük, regisztrálj.