ÉLŐ, ONLINE KURZUS
12 ALKALOMMŰVÉSZET-
MENEDZSMENT
Molnár S. Szonja
kurátor, dizájner társalapító@ LAVOR Collective
22. augusztus
8. október
A művészeti menedzser a művészeti projektek mozgatórugója.
Ő az, aki összehozza a művészetet az üzleti világgal, felkutatja az együttműködési lehetőségeket, majd az ötletfázistól a megvalósításig kézben tartja a folyamatokat és a stakeholdereket.
A kurzus során megismered a kortárs művészetek elméleti és gazdasági szempontjait, és megtanulod, hogyan indítsd el és koordináld a saját művészeti projektjeidet. Teremts a közönségnek maradandó művészeti értéket, a művészeknek elismerést és kompenzációt, magadnak pedig sikeres művészeti projekteket!
A kurzus során megismered a kortárs művészetek elméleti és gazdasági szempontjait, és megtanulod, hogyan indítsd el és koordináld a saját művészeti projektjeidet. Teremts a közönségnek maradandó művészeti értéket, a művészeknek elismerést és kompenzációt, magadnak pedig sikeres művészeti projekteket!
REGISZTRÁLOK
22. AUGUSZTUS
8. OKTÓBER
MOLNÁR S. SZONJA
25 évesen megalapította saját kortárs galériáját, a LAVOR Collective -et, amely tavaly ünnepelte az 5 éves fennállását. A galéria újradefiniálta és visszahozta a köztudatba a művészeti szalon fogalmát.
Mesterdiploma-munkájával – mely egy 2050-re tervezett 25 000 nm-es multifunkciós épületegyüttes volt – elnyerte a Magyar Építész Kamara és Építőművészek Szövetsége diplomadíját Belsőépítész kategóriában.
Csapatban 2 díjat is nyert: a Pixel Perfect Awardson aranyat, a Yettel Alt Text kampányával és az Unbreakable Traditionszel egy Bronz Pengét.
2021-ben a TEDxYouth színpadán a művészet jelenkori szerepére és az absztrakt gondolkodás jövőbeli jelentőségére hívta fel a figyelmet.
Az elmúlt 5 év alatt olyan brandekkel alakított ki együttműködéseket, mint a Roadster, a S/alon Budapest, a Solinfo, a Basic Collection, a Hendrick’s Gin, a The Botanist, a Cointreau, a Metaxa vagy a Bortársaság.
2020-ban a koronavírus-járvány alatt Európa egyik legnagyobb online kreatív versenyén Branded Content kategóriában nyert díjat a Fiat Chrysler Automobiles post-covid kereskedelmi stratégiájának új perspektívába helyezésével.
Egy rövid kitekintéssel a reklámszakmába az Artificial Groupnál töltött idő alatt olyan márkákkal dolgozott, mint a Yettel, az RTL, a MOL, a Foodpanda, a Lidl, a Volkswagen és a Budapest Airport.
Olyan magazinok számoltak be művészeti szalonjának működéséről, mint az Artmagazin, az ArtIsBusiness, az Artnews, a Tiszatáj, a Kultúra.hu, a Punkt, a Kulter, az Ikon vagy a Welovebudapest.
KINEK AJÁNLJUK A KURZUST?
Kreatív és kulturális szakemberek Akár művészként, akár kulturális vagy kreatív szakemberként szeretnél érvényesülni, a kurzus végeztével birtokában leszel azoknak a skilleknek, amelyek segítségével sikeres szabadúszóvá válhatsz, korlátok nélkül kiélheted kreativitásodat, és a munkád során szintetizálni tudod a különböző művészeti ágakat.
Márkamenedzserek és marketingesek Megtanulod művészetbe csomagolni a brandet, amelyhez szorosan kötődik majd a közönséged, és olyan kreatív kampányokat és PR-projekteket tervezel, amelyek növelik a márkaértéket.
Cégvezetők, tulajdonosok Megismered az eszközöket, amelyek segítségével a művészeten keresztül növelheted a vállalkozásod értékét, mindig egy lépéssel versenytársaid előtt járhatsz, és emberarcúvá teheted a cég tevékenységét.
Program
08.22. csütörtök 18:00
A művészeti menedzser szerepe
- Mit csinál az art manager?
- Milyen készségek és képességek szükségesek hozzá?
- Kurátori szemlélet, az élethosszig tartó vizuális készségfejlesztés
- Művészeti szereplők és társterületek
- Tények és tévhitek: a művészeti világ útvesztői
08.27. kedd 18:00
A művészet mint idea és termék
- A művészet misztériuma: hogyan értsd meg a kortárs művészetet
- Alapismeretek: médiumok és technikák
- „Minden ugyanaz másképpen” – ef Zámbó István
- Mennyit is ér a művészet?
- Nagy nevek és sikeres projektek
08.29. csütörtök 18:00
A művészet és az üzlet kapcsolata
- Minden kezdete: minimalizmus, pop art, konceptualizmus
- Senki többet: a profitorientált művészet
- Művészet mint márkaérték-közvetítő
- Hogyan csomagoljunk be egy brandet művészetbe?
- Ne csak offline-ban gondolkozz! Irány a Metaverse
09.03. kedd 18:00
Művészet mint impact investment
- Miért hatásbefektetés a művészet?
- A művészet brandingje és a márkaépítés művészete
- Művészeti storytelling
- Amit nem lehet elég korán elkezdeni: gyűjtemények kialakítása
- Collab, collab és még egy kis collab
- Nemzetközi, hazai példák és személyes tapasztalatok
09.05. csütörtök 18:00
Projektfejlesztés 3 lépésben: I. A koncepció
- Problémamegoldás helyett: figyelemkeltés és igényteremtés
- Kell-e újat alkotni, vagy elég újraalkotni?
- Szintetizálás, egyediség és naprakészség
09.10. kedd 18:00
Projektfejlesztés 3 lépésben: II. Résztvevők és menedzsment
- Kiket vonjunk be a projektbe, és hogyan találjuk meg őket?
- A menedzselés művészete: mit, mikor, hogyan?
- Interaktív brainstorming
09.12. csütörtök 18:00
Projektfejlesztés 3 lépésben: III. Szponzorációs támogatások és finanszírozási lehetőségek
- Megvan az ötlet és a csapat, hogyan tovább?
- Szponzorok felkutatása és bevonása
- Oldjuk meg okosba’! – ha minden kötél szakad…
09.17. kedd 18:00
A PR hatalma
- „Hass, alkoss, gyarapíts: s a művészet fényre derül!”
- Amiről nem tudnak, az nincsen
- Hazai és nemzetközi médiumok, amiket követni érdemes
09.19. csütörtök 18:00
Személyes márkaérték és a networking jelentősége
- A művész médiaértéke
- A kiállítás mint értékteremtő platform
- Ami nélkül nem megy: LinkedIn, Instagram és társai
- Határtalan lehetőségek: hogyan építs bizalmat online?
09.24. kedd 18:00
Művészeti projektek prezentálása
- Hogyan állítsunk össze egy projektanyagot?
- A moodboard szerepe
- Időpont-egyeztetés és tárgyalástechnika
- Prezentálás az egyszerűség jegyében
09.26. csütörtök 18:00
Projektmegvalósítás és kivitelezési módszerek
- Nem árt, ha van: art directori szemlélet
- Kreatív anyagok előkészítése
- Népszerűsítés online és offline
- Installálás és egyéb technikák
10.01-10.03. Kedd-Csütörtök 18:00
SZÜNET
10.08. kedd 18:00
Projektek értékelése és kérdezz-felelek
- Kurzusprojektek értékelése
- Karriertippek
- Kurzuszáró Q&A
A TELJES PROGRAM MEGJELENÍTÉSE
A KURZUS UTÁN
Szektor Feltárul előtted a kortárs művészeti világ bonyolult szövedéke. Lerántjuk a leplet a titkokról, megismered az iparág működését, és megtudod, hogyan igazodj ki a művészet útvesztőiben.
Szintetizálás Képessé válsz arra, hogy szinergiákat alakíts ki a művészeti és üzleti világ között. Hozz létre olyan együttműködéseket, melyekre az emberek felfigyelnek!
Szabadúszás A menedzsmentet könnyedén kezeled majd és önállóan is képes leszel csapatot, valamint sikeres projekteket vezetni.
MŰVÉSZET-
MENEDZSMENT
MENEDZSMENT
22. AUGUSZTUS
8. OKTÓBER
JELENTKEZZ A KURZUSRA!
A KURZUSSAL ÉS A RÉSZVÉTELI DÍJJAL KAPCSOLATOS BŐVEBB TÁJÉKOZTATÁSÉRT, KÉRJÜK, REGISZTRÁLJ.
SKVOT - ISKOLA KREATÍVOKNAK A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért kérjük, regisztrálj.