Concept Art — online kurzus | SKVOT
Bővebben az iskoláról:

CONCEPT ART

Molnár Márk Concept artist, designer és art director

Sajátítsd el a concept art szoftveres eszközeit, és fejleszd profi szintre a karakter- és helyszíntervezési képességeidet!

MOLNÁR MÁRK

CONCEPT ARTIST, DESIGNER ÉS ART DIRECTOR
  • Több mint 15 éve dolgozik a szakmában Concept Artistként, Designerként és Art Directorként.
  • Ügyfelei között olyan nagynevű produkciós cégek találhatóak, mint a Universal, a Paramount, a Netflix, az Apple TV és az HBO.
  • Olyan videójáték-fejlesztő cégekkel dolgozott együtt, mint a Bungie, az Activision, a Ubisoft és a Wizards of the Coast.
  • Jelenleg saját designcégében, a Pixoloid Studiosban tölt be Art Director pozíciót.
  • A videójáték- és filmipari, valamint animációs produkciókon való munkáinak köszönhetően széles körű szakmai ismeretekkel rendelkezik.

Az előadó projektjei

DUNE
Jack Ryan
Arrival
Magic the Gathering: Kaldheim

KINEK AJÁNLJUK A KURZUST?

Junior concept artistoknak

Az új ügyfelekhez az ütős portfólión keresztül vezet az út. A concept art kurzuson megmutatjuk, hogyan állíts fel kronológiai és fontossági sorrendet a szakma elsajátításának lépései között, a képzés során elkészített munkáid pedig a portfóliód sarokköveivé válhatnak.

Grafikusoknak és digitális illusztrátoroknak

Szeretnéd a videójáték-fejlesztés, az animáció vagy a filmprodukciós illusztráció felé terelni a karriered? Érdekel, hogyan integrálhatod a kézi rajzokat a digitális képalkotásba? Vesd be a concept art eszközeit, és illeszd be a digitális munkafolyamatokat a rutinodba!

Junior/mid-level 3D modellezőknek

Szeretnél mélyebben belelátni a tervezési folyamatokba? Jó lenne, ha nem a szoftver, hanem te alkotnád meg a képeket? Bár az automatizáció meggyorsítja a munkafolyamatokat, a kurzuson az organikus képalkotásra és a kreativitásra fókuszálunk, hogy megtalálhasd a saját alkotói stílusodat.

PROJEKTFELADAT
Ismerd meg a 14 alkalom során a concept art módszereit gyakorlati feladatokon keresztül, és bővítsd a portfóliódat egy komplex projekt kidolgozásával!
  • Fedezd fel a Photoshop és a Blender kínálta lehetőségeket,
  • adj a történeteknek vizuális keretet moodboardok és storyboardok segítségével,
  • alkoss fő- és mellékkaraktereket vázlatokon és 3D modelleken keresztül,
  • tervezz, textúrálj és fényelj különböző helyszíneket,
  • prezentáld a sokszínű projekted, és kapj rá szakmai visszajelzést!

program

01

Kedd

10.15. / 18.00

Bevezetés
  • Ismerkedés
  • Bemutatkozás
  • Szakmai áttekintés
  • A concept art használata különböző iparágakban és projektekben
  • Projekttéma-választás
02

Csütörtök

10.17. / 18.00

Strukturált inspiráció / Moodboard
  • Az inspiráció- és referenciagyűjtés fontossága
  • Gyűjtés különböző forrásokból
  • Asszociatív gyűjtés
  • Referenciák rendszerezése és megosztása
  • Online boardok (pl. Miro)
Szoftver: Web, ShotDeck, Miro
03

Kedd

10.22. / 18.00

Történeti gondolkodás / Storyboard és kulcsképek
  • Nézőpontok és kamerabeállítások
  • Kompozíciós irányelvek és funkciójuk
  • Absztrakt tervezés
  • Vizuális narratíva és kontinuitás
  • Kulcsképek szerepe
Szoftver: Photoshop

Csütörtök

10.24.

SZÜNET
04

Kedd

10.29. / 18.00

Karaktertervezés 01.
  • Thumbnail és sziluett fontossága
  • Ikonikus karakterek alkotása
  • Vázlatolás és skiccelés
Szoftver: Photoshop
05

Csütörtök

10.31. / 18.00

Karaktertervezés 02.
  • 3D-2D workflow áttekintés
  • 3D karakter generálása conceptekhez a lefektetett designok alapján
Szoftver: Blender (Human Generator), Unreal MetaHuman Creator, Sculptris
06

Kedd

11.05. / 18.00

Karaktertervezés 03.
  • Végleges karakter- és kosztümconceptek készítése
  • Fotótextúrák és festési technikák használata
  • Call-out sheetek fontossága a produkció során
  • Iparági különbségek
Szoftver: Blender, Photoshop
07

Csütörtök

11.07. / 18.00

Kellékbontás / Asset Breakdown
  • Történetmeséléshez szükséges assetek átgondolása és vázlatolása
  • 3D Block-in használata és annak továbbdolgozása
  • Blender és VR workflow
  • Premade assetek használata
Szoftver: Blender, Photoshop, Adobe Medium
08

Kedd

11.12. / 18.00

Kellékfinomítás és -előkészítés
  • Előkészített tervek alapján projektspecifikus modellkönyvtár létrehozása és annak finomítása
  • Esetleges plusz modellek készítése, online asset libraryk használata
Szoftver: Blender
09

Csütörtök

11.14. / 18.00

Környezettervezés 01.
  • A kurzus elején készített storyboard alapján a terek beblokkolása alap primitivekkel és az elkészített modellekkel
  • Organikus elemek készítése
Szoftver: Blender
10

Kedd

11.19. / 18.00

Környezettervezés 02.
  • Fényelés HDRI hátterekkel
  • Karakterek és kamerák elhelyezése
  • Kompozíciók finomítása a fényelés függvényében
  • Vizuális kontinuitás
Szoftver: Blender
11

Csütörtök

11.21. / 18.00

Környezettervezés 03.
  • Előregondolkodás (mit tartsunk 2D-ben, mit 3D-ben)
  • Végleges kompozíciók renderelése
  • Render engine-ek és beállítások
  • Render passok használata
Szoftver: Blender
12

Kedd

11.26. / 18.00

Környezettervezés 04.
  • Render passok kompozitálása
  • Extra textúrázás
  • Plusz elemek és részletek elhelyezése
  • Felülfestés és véglegesítés
Szoftver: Photoshop
13

Csütörtök

11.28. / 18.00

A projekt véglegesítése
  • Végleges elkészült anyagok átnézése és finomítása
  • Feedback és review
  • Mire figyeljünk a véglegesítésnél
  • Extra fényelés és egységesítés
Szoftver: Photoshop

Kedd

12.03.

SZÜNET
14

Csütörtök

12.05. / 18.00

Prezentáció és portfólió
  • Végleges projektek prezentációja
  • A résztvevők portfóliójának közös átnézése
  • Portfólió és CV szempontok
  • Mit keresnek a cégek?
  • Mit néznek az art directorok?

CONCEPT ART

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj.

Kötelező mező