Élő, online kurzus
ART DIRECTOR
„Olyan arcokra van szükségünk, akik nem félnek széttépni egy layoutot az ügyfél feje fölött.”
(Bob Hoffman)
Az art director egy hibrid és érzékeny szakember: kreatív gondolkodó, grafikus, tipográfus, fotós vagy akár designer, ugyanakkor jó pszichológiai képességekkel rendelkező vezető is. Egy art director képes víziót alkotni, ahhoz csapatot szervezni, a különböző alkotók munkáját kézben tartani, éles helyzetben döntéseket hozni, és ezáltal a víziót valóra váltani. Ezt a kurzust azért alkottuk meg, hogy szintet léphess a reklámipari karrieredben, és art directorként átlásd a művészeti vezetés legfontosabb koncepciót, folyamatait és eszközeit.
Kinek ajánljuk?
-
Pályakezdők Aki szeretné felvértezni magát mindazon elméleti és gyakorlati alapokkal, ami ahhoz kell, hogy sikeres SMM karriert építhessen akár ügynökségi, akár céges, akár freelancer keretek között.
-
Grafikusok és dizájnerek Úgy érzed, hogy továbblépnél a megvalósítói szerepkörből. Szeretnél részt venni a művészeti koncepciók kitalálásában, izgatnak a komplex feladatok, és szívesen koordinálnál egy alkotó csapatot.
-
Junior art directorok Szeretnéd jobban átlátni a folyamatokat, magabiztosabban venni a szakmai akadályokat, csiszolni a portfóliódat, és feljebb lépni a ranglétrán art directorként.
A kurzus elvégzése után
-
Big Idea Ismerni fogod a koncepcióalkotás ökölszabályait és eszközeit, és tudni fogod, mikor érdemes egy ötletet továbbépíteni – és mikor kell azt hidegvérrel elengedni.
-
Ügyfél <3 AD Megtanulsz beszélni az ügyfél nyelvén. Érteni fogod az üzleti aspektusokat, és okosabban tudod megválasztani a megvívandó koncepcionális csatákat.
-
Ügynökség blues Elsajátítod az ügynökségi túlélés törvényeit, bepillantasz a reklámipar kulisszái mögé, és többé nem ijedsz meg a saját (stúdiófénytől megnyúlt) árnyékodtól.
Az előadóról
Jenei József Tamás
-
2024-től a Progressive reklámügynökség kontent divíziójának vezetője, több mint 10 évnyi tapasztalattal a művészeti- és kreatív vezetés területén. Jelenlegi pozíciójának keretében olyan márkák tartalmaiért felel, mint az Allee, Carlsberg, Maggi, Garden Gourmet, Reál, Sunnywood Farms, FloeWater, Packeta.
-
9 évig volt a Friendly™ kreatív csoportvezetője, majd kreatívigazgatója. 5 évig dolgozott art directorként a WPP-csoporthoz tartozó olyan ügynökségeknél, mint a RedWorks, az Ogilvy & Mather és a Geometry Global.
-
Karrierje során a pénzügyi szektor óriásaitól kezdve (CIB Bank, Erste Bank, Genertel) a telkószektoron (Vodafone, Telekom) át, az Aldi, a Suzuki vagy épp a Red Bull márkákig számos vezető brand kampányait koordinálta…
-
… míg a magyar márkák vonatkozásában az Unicum és a Profession.hu kreatívjairól ismeri őt a reklámszakma.
Kurzusprogram
-
01
Canadian Club, Lucky Strike és egy kényelmes kanapé
- A reklám és társterületei
- Tények és tévhitek az art directorokkal kapcsolatban
- Sokszínűség és képzési háttér
- Munka vagy hivatás? – az art director 7+1 jelzője
- Dan és Socrates
-
02
Az art director felelősségi köre és feladatai
- Az ügynökség mint organizmus
- Egyenrangú és/vagy alárendelt?
- Junior, Medior, Senior tapasztalati szintek
- A vezetés művészete – ismerd meg a csapatod!
- A koncepciótól a kész műig – feladatok térben és időben
- A sikeresség mint anyagi felelősség
-
03
Eszköztár: újat alkotni, vagy átrendezni a régit?
- Eszköztár: újat alkotni, vagy átrendezni a régit?
- Mire való az agyad? – A koncepcionális gondolkodás
- Bátorság... minden ott van a kezedben
- Helló, te kis kaméleon
- Sisyphus története – avagy mire is készülsz valójában
- A legfontosabb dolog, amit itt tanulhatsz: a szivacs
-
04
A brief – keserédes pirula
- Harcostárs vagy ellenség? – Az account
- Amit elég, ha látásból ismersz: ügyfél brief
- A kreatív brief
- Briefelési technikák, szabályok
- Játék: Keresd a hibát!
-
05
Kávé, brainstorming, insight, üzenet
- Hogyan fürdessünk malacot?
- Az insight, a kreatív koncepció és az ötlet kapcsolata
- A szabad asszociáció szerepe
- A doboz, amin kívül kéne elhelyezkednünk
- Három kipróbált technika: freewriting, cubing, 6–3–5
-
06
Az a bizonyos „wow-faktor”
- A képi elbeszélésmód
- A kulcsvizuál három alappillére
- A stock képbankok etikus használata
- Hogyan dolgozz együtt más alkotókkal?
- Feedback – avagy a pozitív kritika
- Játék: Szerinted!?
-
07
Art director az ügynökség sikeressége mögött
- Az ügyfél-elégedettség
- A jó prezentáció jellemzői
- Art director vs. client
- A szakmai pozíció felépítése
- Anekdoták... megtörtént és kitalált események alapján
-
08
Óriások vállán
- Hall of Fame: George Lois, Paul Rand, Robert Gage és a többiek
- A szakma hazai nagyjai: Victor Vasarelytől Sántha Andrásig
- Kiket érdemes követni ma?
-
09
Hogyan készült? – A Profession.hu „Nézd meg, mennyit kérnek mások!” kampánya
- Az ügyfél brief
- Első körös kreatív javaslatok
- A végleges kampányvizuálok
- Konklúziók és eredmények
-
10
Mutasd a portfóliód, megmondom, ki vagy!
- A portfólió célja
- Offline és online különbségek
- Úton a tökéletes felé...
- Mihez kezdj a portfólióddal?
- Inspiráció, avagy néhány sikertörténet
-
11
Karrierépítés: a határ a csillagos ég…!?
- Ügynökségi ranglétra
- Mire figyelj szabadúszóként?
- A kiégés vajon mi?
-
12
Art director workshop
- Portfóliók értékelése
- Kurzuszáró Q&A
Regisztráció
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!