ART DIRECTOR — élő online kurzus, amellyel előmozdíthatod a karriered a reklámiparban | SKVOT

Élő, online kurzus

ART DIRECTOR

Jenei József Tamás
creative & art director
Jenei József Tamás
[menetrend]
HAMAROSAN

„Olyan arcokra van szükségünk, akik nem félnek széttépni egy layoutot az ügyfél feje fölött.”
(Bob Hoffman)

Az art director egy hibrid és érzékeny szakember: kreatív gondolkodó, grafikus, tipográfus, fotós vagy akár designer, ugyanakkor jó pszichológiai képességekkel rendelkező vezető is. Egy art director képes víziót alkotni, ahhoz csapatot szervezni, a különböző alkotók munkáját kézben tartani, éles helyzetben döntéseket hozni, és ezáltal a víziót valóra váltani. Ezt a kurzust azért alkottuk meg, hogy szintet léphess a reklámipari karrieredben, és art directorként átlásd a művészeti vezetés legfontosabb koncepciót, folyamatait és eszközeit.

Kinek ajánljuk?

  • Pályakezdők

    Aki szeretné felvértezni magát mindazon elméleti és gyakorlati alapokkal, ami ahhoz kell, hogy sikeres SMM karriert építhessen akár ügynökségi, akár céges, akár freelancer keretek között

  • Grafikusok és dizájnerek

    Úgy érzed, hogy továbblépnél a megvalósítói szerepkörből. Szeretnél részt venni a művészeti koncepciók kitalálásában, izgatnak a komplex feladatok, és szívesen koordinálnál egy alkotó csapatot.

  • Junior art directorok

    Szeretnéd jobban átlátni a folyamatokat, magabiztosabban venni a szakmai akadályokat, csiszolni a portfóliódat, és feljebb lépni a ranglétrán art directorként.

A kurzus elvégzése után

  • Big Idea

    Ismerni fogod a koncepcióalkotás ökölszabályait és eszközeit, és tudni fogod, mikor érdemes egy ötletet továbbépíteni – és mikor kell azt hidegvérrel elengedni.

  • Ügyfél <3 AD

    Megtanulsz beszélni az ügyfél nyelvén. Érteni fogod az üzleti aspektusokat, és okosabban tudod megválasztani a megvívandó koncepcionális csatákat.

  • Ügynökség blues

    Elsajátítod az ügynökségi túlélés törvényeit, bepillantasz a reklámipar kulisszái mögé, és többé nem ijedsz meg a saját (stúdiófénytől megnyúlt) árnyékodtól.

Az előadóról

  • 2024-től a Progressive reklámügynökség kontent divíziójának vezetője, több mint 10 évnyi tapasztalattal a művészeti- és kreatív vezetés területén. Jelenlegi pozíciójának keretében olyan márkák tartalmaiért felel, mint az Allee, Richter, Carlsberg, Maggi, Garden Gourmet, Reál, Sunnywood Farms, FloeWater, Packeta.

  • 9 évig volt a Friendly™ kreatív csoportvezetője, majd kreatívigazgatója. 5 évig dolgozott art directorként a WPP-csoporthoz tartozó olyan ügynökségeknél, mint a RedWorks, az Ogilvy & Mather és a Geometry Global.

  • Karrierje során a pénzügyi szektor óriásaitól kezdve (CIB Bank, Erste Bank, Genertel) a telkószektoron (Vodafone, Telekom) át, az Aldi, a Suzuki vagy épp a Red Bull márkákig számos vezető brand kampányait koordinálta…

  • … míg a magyar márkák vonatkozásában az Unicum és a Profession.hu kreatívjairól ismeri őt a reklámszakma.

Kurzusprogram

  • 01

    Canadian Club, Lucky Strike és egy kényelmes kanapé

    • A reklám és társterületei
    • Tények és tévhitek az art directorokkal kapcsolatban
    • Sokszínűség és képzési háttér
    • Munka vagy hivatás? – az art director 7+1 jelzője
    • Dan és Socrates
  • 02

    Az art director felelősségi köre és feladatai

    • Az ügynökség mint organizmus
    • Egyenrangú és/vagy alárendelt?
    • Junior, Medior, Senior tapasztalati szintek
    • A vezetés művészete – ismerd meg a csapatod!
    • A koncepciótól a kész műig – feladatok térben és időben
    • A sikeresség mint anyagi felelősség
  • 03

    Eszköztár: újat alkotni, vagy átrendezni a régit?

    • Eszköztár: újat alkotni, vagy átrendezni a régit?
    • Mire való az agyad? – A koncepcionális gondolkodás
    • Bátorság... minden ott van a kezedben
    • Helló, te kis kaméleon
    • Sisyphus története – avagy mire is készülsz valójában
    • A legfontosabb dolog, amit itt tanulhatsz: a szivacs
  • 04

    A brief – keserédes pirula

    • Harcostárs vagy ellenség? – Az account
    • Amit elég, ha látásból ismersz: ügyfél brief
    • A kreatív brief
    • Briefelési technikák, szabályok
    • Játék: Keresd a hibát!
  • 05

    Kávé, brainstorming, insight, üzenet

    • Hogyan fürdessünk malacot?
    • Az insight, a kreatív koncepció és az ötlet kapcsolata
    • A szabad asszociáció szerepe
    • A doboz, amin kívül kéne elhelyezkednünk
    • Három kipróbált technika: freewriting, cubing, 6–3–5
  • 06

    Az a bizonyos „wow-faktor”

    • A képi elbeszélésmód
    • A kulcsvizuál három alappillére
    • A stock képbankok etikus használata
    • Hogyan dolgozz együtt más alkotókkal?
    • Feedback – avagy a pozitív kritika
    • Játék: Szerinted!?
  • 07

    Art director az ügynökség sikeressége mögött

    • Az ügyfél-elégedettség
    • A jó prezentáció jellemzői
    • Art director vs. client
    • A szakmai pozíció felépítése
    • Anekdoták... megtörtént és kitalált események alapján
  • 08

    Óriások vállán

    • Hall of Fame: George Lois, Paul Rand, Robert Gage és a többiek
    • A szakma hazai nagyjai: Victor Vasarelytől Sántha Andrásig
    • Kiket érdemes követni ma?
  • 09

    Hogyan készült? – A Profession.hu „Nézd meg, mennyit kérnek mások!” kampánya

    • Az ügyfél brief
    • Első körös kreatív javaslatok
    • A végleges kampányvizuálok
    • Konklúziók és eredmények
  • 10

    Mutasd a portfóliód, megmondom, ki vagy!

    • A portfólió célja
    • Offline és online különbségek
    • Úton a tökéletes felé...
    • Mihez kezdj a portfólióddal?
    • Inspiráció, avagy néhány sikertörténet
  • 11

    Karrierépítés: a határ a csillagos ég…!?

    • Ügynökségi ranglétra
    • Mire figyelj szabadúszóként?
    • A kiégés vajon mi?
  • 12

    Art director workshop

    • Portfóliók értékelése
    • Kurzuszáró Q&A

Regisztráció


A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!

Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
 
A LABA Magyarország Oktatási Kft. nyilvántartott felnőttképzési intézmény,
amelynek nyilvántartási száma: B/2020/007050.