Bevezetés a UX design alapjaiba — online kurzus ⚫ SKVOT

Élő, online kurzus

UX DESIGN ALAPOK

Sarkantyú János Lead UX/UI Expert & Product Owner
@ MOL Group
olvass tovább
[időpont]
május 23. – július 23.
[menetrend]
18 alkalom
18:00–19:30
keddi és csütörtöki napokon

Legyen a te feladatod, hogy digitális vezetőként támogass minden felhasználót az online világ felfedezésében, biztosítva, hogy az útjuk zökkenőmentes és élvezetes legyen.

Azoknak ajánljuk a képzést, akik szeretnék elsajátítani a felhasználói élmény (UX) tervezésének alapjait, megérteni a felhasználói kutatás (UX-kutatás) jelentőségét, és képesek akarnak lenni arra, hogy a vásárlói élmény (CX design) és a szolgáltatás tervezés (Service Design) révén pozitív hatást gyakoroljanak a felhasználókra.

A kurzus során megismered a legfontosabb eszközöket és módszereket a UX-tervezés világában, beleértve a felhasználói tesztelést (UX testing) és az agilis módszertanokat (Agile methodologies).

A képzés alatt elsajátítod a tervezési folyamatokat, a prototípus készítését, és a felhasználói visszajelzések alapján való iterálást. Emellett felkészítünk a terület jövőbeli trendjeire, és arra, hogyan építhetsz karriert UX- tervezőként.

Kinek ajánljuk?

  • Grafikusok és UI-tervezők

    Akik felhasználóbarát, élvezetes és hatékony digitális felületeket, frontend megoldásokat és egyéb digitális termékeket szeretnének létrehozni.

  • Tervezési folyamatok iránt érdeklődő fejlesztők

    Akik szeretnék megismerni, hogy milyen munka előzi meg a programozási feladataikat, illetve szeretnék átláni a teljes fejlesztési ciklust és szorosabban együttműködni a designerekkel.

  • Full stack
    fejlesztők

    Akik érdeklődnek a design iránt, és szeretnének tovább fejlődni ezen a területen, hogy képesek legyenek az alkalmazások teljes körű, end-to-end kivitelezésére.

Az előadóról

Sarkantyú János

Sarkantyú János

Lead UX/UI Expert & Product Owner @ MOL Group

  • 15+ év tapasztalattal rendelkezik a UX/UI design területén, és több mint 20 éve dolgozik graphic designerként.

  • 20+ vállalatnak nyújtott sikeres webes és mobil szolgáltatásokat, weboldalakat, valamint landing page-eket négy médiaügynökségen keresztül, többek között a Szerencsejáték Zrt. szerencsehősök kampányához, a Nissan Gablini tesztvezetéshez, az MVM energiaküldés kampányához, az E.ON hajtóerőmű sziget promóciójához és a Hungária Értékpapír Zrt. kereskedőplatformjához.

  • 8 éve specializálódott mobilalkalmazások tervezésére.

  • Az utóbbi három év során a szakmájában végzett legjelentősebb projektjén dolgozott, a MOL Campus projektjén, mint a Lead UX/UI Expert, később pedig mint Product Owner, felügyelve Közép-Európa első okosépületének összes digitális és analóg interakciós felületét egy 16 fős csapattal.

  • 10 éve oktat kommunikációt és prezentációs technikákat a Negomoot egyesület keretein belül a BCE-n és az NKE-n, valamint számos non-profit egyesület részére, ahol 4 éve már alelnökként is tevékenykedik.

Kurzusprogram

  • 01

    május 23. (csütörtök) 18:00

    Bevezetés a UX design alapjaiba

    Pontosan mi a User Experience Design?
    Az agilis módszertan alapelvei, metodológiák, termékfejlesztés

    • Agilis módszertan
    • Scrum és ceremóniák
    • A termékfejlesztés folyamata
    • Alapfogalmak
    • Eszközök
    • Programok
    • Kontextus
    • A UX-tervezés alapjai és folyamatai
  • 02

    május 28. (kedd) 18:00

    UX designer pozíció és feladatkör

    UX designer feladatai, helye és szerepe a szervezetben
    UX design és más szakmák, folyamatok

    • UX Research
    • UX Design
    • CX Design
    • Service Design
    • Product Design
    • UI Design
    • CopyWriting
    • Fejlesztés, REST API, architektúra bevezetés
  • 03

    május 30. (csütörtök) 18:00

    UX-tervezés alapjai

    • A UX-tervezés alapjai és folyamatai
    • A UX designer eszköztára (4D)
  • 04

    június 4. (kedd) 18:00

    Kutatás I.

    Felkészülés, szekunder kutatás, primer kutatás
    Kvalitatív vs kvantitatív
    Elemzési eszköztár / Ügyféligények feltérképezésének módszerei I.

    • Döntéshozói interjú
    • Felhasználói interjú
    • Fókuszcsoport-interjú
    • Interjú a gyakorlatban
  • 05

    június 6. (csütörtök) 18:00

    Kutatás II.

    Elemzési eszköztár / Az ügyféligények feltérképezésének módszerei II.

    • Szakértői elemzés / Adatelemzés
    • Etnografikus megfigyelés
    • Mentális modell kutatás
    • Shadowing
    • Diary study
    • Best practice kutatás
    • KPI meghatározása
    • Best practice kutatás
    • Kezdjük el közösen a kutatást
  • 06

    június 11. (kedd) 18:00

    Analízis I.

    Termékdefiníció
    A define fázis célja és folyamata
    Eszköztár I.

    • Design sprint
    • Perszónák
  • 07

    június 13. (csütörtök) 18:00

    Analízis II.

    Eszköztár II.

    • Empátiatérkép
    • A Value Proposition Canvas, a Business Model Canvas és a Kano modell alapjainak elméleti áttekintése
    • User journey map
    • Kártyarendezés (Postiting)
    • Funkciók meghatározása
    • UX-folyamattervezés (UX Flows)
    • User journey map
    • Kezdjük el közösen a kidolgozást!
  • 08

    június 18. (kedd) 18:00

    UX Design alapelvek és felületek

    • UX-alapelvek
    • Gombok a felületen: állapotok, call to action
    • A tartalomstratégia meghatározása
    • Webhelyek típusai
    • Webhelyek navigációs típusai
    • Platformok (iOS vs Android)
  • 09

    június 20. (csütörtök)

    A UX design eszköztára I.

    • Information architecture
    • Szolgáltatástervezés (high level)
    • Double diamond
    • Crazy 8
  • 10

    június 25. (kedd)

    A UX design eszköztára II.

    • Voice User Interface Design
    • AI based UX
    • Design studio
    • Wireframing alapok
    • Gyorsvázlat készítés
    • CopyWrite
  • 11

    június 27. (csütörtök)

    A UX design eszköztára III.

    • Wireframing eszközök és programok
    • Wireframing I
    • Kezdjük el közösen a munkát!
  • 12

    július 2. (kedd)

    Prototípusok és a tesztelés alapjai

    • Felkészülés, tesztesetek és tesztnapló
    • Prototyping
    • Kezdjük el közösen a prototípust
  • 13

    július 4. (csütörtök)

    Tesztelés I.

    Tesztelési típusok, módszerek

    • A/B tesztelés
    • Usability teszt
    • Desirability teszt
    • Navigációs séma teszt
    • A/B teszt vagy UX-teszt
  • 14

    július 9. (kedd)

    Tesztelés II.

    Tesztelési típusok, módszerek

    • Felhasználói UX-teszt
    • UAT
    • Egyéb tesztelés

    A tesztelés folyamata, stratégia, iteráció
    A UI Design eszköztára

    • UI design alapelvek
    • Arculati kézikönyv
    • Brand books
  • 15

    július 11. (csütörtök)

    Design system

    • Design system használat
    • Wireframing II
    • Kezdjük el közösen a munkát
  • 16

    július 16. (kedd)

    Hogyan prezentáljunk különböző célközönségnek?

    • Felkészülés
    • Prezentációs technikák és best practice-ek
    • Hogyan kerüld el a végzetes hibákat?
  • 17

    július 18. (csütörtök)

    Saját projektek bemutatása I.

    • Projektmunka bemutatása I
    • Projektek értékelése és közös átbeszélése I
  • 18

    július 23. (kedd)

    Saját projektek bemutatása II.

    • Projektmunka bemutatása II
    • Projektek értékelése és közös átbeszélése II
    • Feedback és Q&A

A kurzus után

  • Felhasználói élmény

    Megtanulod, hogyan lehet beazonosítani a felhasználói csoportokat a viselkedési normáik alapján, és megismered az ügyféligények feltérképezésének módszereit. Egy best practice kutatás elvégzésével a gyakorlatban is bővítheted az elemzési eszköztáradat, ezzel megalapozva a felhasználóbarát, hatékony és magas színvonalú interfésztervezést.

  • Stratégia

    A felhasználó-központú tervezés legfontosabb eszközeinek és módszereinek ismeretében nem okoz majd gondot olyan kutatási háttérre alapozott UX-stratégiát kialakítani, amellyel sikeresen végigviheted a projektjeidet.

  • Gyakorlat

    Amellett, hogy megismered a UX-tervezés alapelveit és felületeit, a gyakorlatban is végigjárhatod a designközpontú tervezés lépéseit. Elkészíthetsz egy User Journey Mapet, megtanulod, hogyan hozz létre információs architektúrát és wireframe-eket. Elkészítheted saját prototípusodat, tesztelheted, majd leszűrheted a tanulságokat. Az elméletet case studyk és best practice-ek is kiegészítik, hogy a frissen megszerzett tudás még inkább elmélyüljön.

  • Karrierfejlesztés

    Részletesen megismerkedsz a UX designer feladataival és szerepével egy szervezeten belül. Betekintést nyersz a társszakmákkal közös munkafolyamatokba. Megtanulsz meggyőzően prezentálni kollégáidnak, ügyfeleidnek vagy a vezetőségnek, hogy végre magabiztosan pályázhasd meg álmaid pozícióját.

Regisztráció


A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!

Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
 
A LABA Magyarország Oktatási Kft. nyilvántartott felnőttképzési intézmény,
amelynek nyilvántartási száma: B/2020/007050.