Élő, online kurzus
UX DESIGN ALAPOK
@ MOL Group
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/hu/ckeditor/343-ux-design-alapok/lecturer.jpg)
Támogass minden felhasználót az online világ felfedezésében, és biztosíts zökkenőmentes élményt.
A kurzuson megismered az agilis UX-tervezés alapjait egy saját projekten keresztül. Teljes kutatási tervet készítesz interjúkkal és viselkedésanalízissel, hogy feltárd a felhasználók legégetőbb igényeit. Pontosan definiálod a terméket, az egyes funkciókat, és olyan User Journey Mapet tervezel, ami élvezetes és intuitív.
Folyamatról folyamatra ismered meg, hogyan lesz pár kezdeti információból egy átgondolt prototípus, végül pedig egy gördülékenyen működő szoftver, app vagy weboldal. A tesztelési folyamatok széles spektrumáról tanulsz majd, beleértve a hibák kezelését és a visszajelzések felhasználását. Ezenfelül útmutatót kapsz a kollaborációhoz is a fejlesztői csapat minden résztvevőjével.
Kinek ajánljuk?
-
Grafikusoknak és UI-tervezőknek Akik felhasználóbarát, élvezetes és hatékony digitális felületeket, frontend megoldásokat és egyéb digitális termékeket szeretnének létrehozni.
-
Tervezési folyamatok iránt érdeklődő fejlesztőknek Akik szeretnék megismerni, hogy milyen munka előzi meg a programozási feladataikat, illetve szeretnék átláni a teljes fejlesztési ciklust és szorosabban együttműködni a designerekkel.
-
Karrierváltóknak Akik szeretnék elsajátítani egy megoldásközpontú és kreatív szakma alapjait, és szívesen megismernék a UX-designerek feladatkörét.
Az előadóról
![Sarkantyú János](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/hu/ckeditor/343-ux-design-alapok/lector-block.jpg)
Lead UX/UI Expert & Product Owner @ MOL Group
-
15+ év tapasztalattal rendelkezik a UX/UI design területén, és több mint 20 éve dolgozik graphic designerként.
-
20+ vállalatnak nyújtott sikeres webes és mobil szolgáltatásokat, weboldalakat, valamint landing page-eket négy médiaügynökségen keresztül, többek között a Szerencsejáték Zrt. szerencsehősök kampányához, a Nissan Gablini tesztvezetéshez, az MVM energiaküldés kampányához, az E.ON hajtóerőmű sziget promóciójához és a Hungária Értékpapír Zrt. kereskedőplatformjához.
-
8 éve specializálódott mobilalkalmazások tervezésére.
-
Az utóbbi három év során a szakmájában végzett legjelentősebb projektjén dolgozott, a MOL Campus projektjén, mint a Lead UX/UI Expert, később pedig mint Product Owner, felügyelve Közép-Európa első okosépületének összes digitális és analóg interakciós felületét egy 16 fős csapattal.
-
10 éve oktat kommunikációt és prezentációs technikákat a Negomoot egyesület keretein belül a BCE-n és az NKE-n, valamint számos non-profit egyesület részére, ahol 4 éve már alelnökként is tevékenykedik.
Kurzusprogram
-
01
Bevezetés a UX design alapjaiba
Pontosan mi a User Experience Design?
Az agilis módszertan alapelvei, metodológiák, termékfejlesztés- Agilis módszertan
- Scrum és ceremóniák
- A termékfejlesztés folyamata
- Alapfogalmak
- Eszközök
- Programok
- Kontextus
- A UX-tervezés alapjai és folyamatai
-
02
UX designer
UX designer feladatai, helye és szerepe a szervezetben
UX design és más szakmák, folyamatok- UX Research
- UX Design
- CX Design
- Service Design
- Product Design
- UI Design
- CopyWriting
- Fejlesztés, REST API, architektúra bevezetés
-
03
UX tervezés
- A UX-tervezés alapjai és folyamatai
- A UX designer eszköztára (4D)
-
04
Kutatás I. - Felkészülés, szekunder kutatás, primer kutatás
Felkészülés, szekunder kutatás, primer kutatás
Kvalitatív vs kvantitatív
Elemzési eszköztár / Ügyféligények feltérképezésének módszerei I.- Döntéshozói interjú
- Felhasználói interjú
- Fókuszcsoport-interjú
- Interjú a gyakorlatban
-
05
Kutatás II. - Elemzési eszköztár a kutatáshoz
Elemzési eszköztár / Az ügyféligények feltérképezésének módszerei II.
- Szakértői elemzés / Adatelemzés
- Etnografikus megfigyelés
- Mentális modell kutatás
- Shadowing
- Diary study
- Best practice kutatás
- KPI meghatározása
- Best practice kutatás
- Kezdjük el közösen a kutatást!
-
06
Analízis I. - Termékdefiníció
Termékdefiníció
A define fázis célja és folyamata
Eszköztár I.- Design sprint
- Perszónák
-
07
Analízis II. - A definíciós szakasz folyamatai és eszköztára
Eszköztár II.
- Empátiatérkép
- A Value Proposition Canvas, a Business Model Canvas és a Kano modell alapjainak elméleti áttekintése
- User journey map
- Kártyarendezés (Postiting)
- Funkciók meghatározása
- UX-folyamattervezés (UX Flows)
- User journey map
- Kezdjük el közösen a kidolgozást!
-
08
UX Design
- UX-alapelvek
- Gombok a felületen: állapotok, call to action
- A tartalomstratégia meghatározása
- Webhelyek típusai
- Webhelyek navigációs típusai
- Platformok (iOS vs Android)
-
09
UX design eszköztára I. - Építsünk erős alapokat digitális termékünkhöz!
- Information architecture
- Szolgáltatástervezés (high level)
- Double diamond
- Crazy 8
-
10
UX design eszköztára II. - Interface & Interaction Design
- Voice User Interface Design
- AI based UX
- Design studio
- Wireframing alapok
- Gyorsvázlat készítés
- CopyWrite
-
11
UX design eszköztára III. - Wireframing
- Wireframing eszközök és programok
- Wireframing I
- Kezdjük el közösen a munkát!
-
12
Prototípusok és tesztelés alapjai
- Felkészülés, tesztesetek és tesztnapló
- Prototyping
- Kezdjük el közösen a prototípust
-
13
Tesztelés I. - Tesztelési típusok és módszerek
Tesztelési típusok, módszerek
- A/B tesztelés
- Usability teszt
- Desirability teszt
- Navigációs séma teszt
- A/B teszt vagy UX-teszt
-
14
Tesztelés II. - A tesztelés folyamata, stratégia, iterációs megoldások
Tesztelési típusok, módszerek
- Felhasználói UX-teszt
- UAT
- Egyéb tesztelés
A tesztelés folyamata, stratégia, iteráció
A UI Design eszköztára- UI design alapelvek
- Arculati kézikönyv
- Brand books
-
15
Design system
- Design system használat
- Wireframing II
- Kezdjük el közösen a munkát
-
16
Hogyan prezentáljunk különböző célközönségnek
- Felkészülés
- Prezentációs technikák és best practice-ek
- Hogyan kerüld el a végzetes hibákat?
-
17
Projektek I.
- Projektmunka bemutatása I
- Projektek értékelése és közös átbeszélése I
-
18
Projektek II.
- Projektmunka bemutatása II
- Projektek értékelése és közös átbeszélése II
- Feedback és Q&A
A kurzus után
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/hu/ckeditor/343-ux-design-alapok/gif.gif)
-
Felhasználói élmény Megtanulod, hogyan lehet beazonosítani a felhasználói csoportokat a viselkedési normáik alapján, és megismered az ügyféligények feltérképezésének módszereit. Egy best practice kutatás elvégzésével a gyakorlatban is bővítheted az elemzési eszköztáradat, ezzel megalapozva a felhasználóbarát, hatékony és magas színvonalú interfésztervezést.
-
Stratégia A felhasználó-központú tervezés legfontosabb eszközeinek és módszereinek ismeretében nem okoz majd gondot olyan kutatási háttérre alapozott UX-stratégiát kialakítani, amellyel sikeresen végigviheted a projektjeidet.
-
Gyakorlat Amellett, hogy megismered a UX-tervezés alapelveit és felületeit, a gyakorlatban is végigjárhatod a designközpontú tervezés lépéseit. Elkészíthetsz egy User Journey Mapet, megtanulod, hogyan hozz létre információs architektúrát és wireframe-eket. Elkészítheted saját prototípusodat, tesztelheted, majd leszűrheted a tanulságokat. Az elméletet case studyk és best practice-ek is kiegészítik, hogy a frissen megszerzett tudás még inkább elmélyüljön.
-
Karrierfejlesztés Részletesen megismerkedsz a UX designer feladataival és szerepével egy szervezeten belül. Betekintést nyersz a társszakmákkal közös munkafolyamatokba. Megtanulsz meggyőzően prezentálni kollégáidnak, ügyfeleidnek vagy a vezetőségnek, hogy végre magabiztosan pályázhasd meg álmaid pozícióját.
Regisztráció
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!