Élő, online kurzus
UX DESIGN ALAPOK
@ MOL Group
18:00–19:30
keddi és csütörtöki napokon
Legyen a te feladatod, hogy digitális vezetőként támogass minden felhasználót az online világ felfedezésében, biztosítva, hogy az útjuk zökkenőmentes és élvezetes legyen.
Azoknak ajánljuk a képzést, akik szeretnék elsajátítani a felhasználói élmény (UX) tervezésének alapjait, megérteni a felhasználói kutatás (UX-kutatás) jelentőségét, és képesek akarnak lenni arra, hogy a vásárlói élmény (CX design) és a szolgáltatás tervezés (Service Design) révén pozitív hatást gyakoroljanak a felhasználókra.
A kurzus során megismered a legfontosabb eszközöket és módszereket a UX-tervezés világában, beleértve a felhasználói tesztelést (UX testing) és az agilis módszertanokat (Agile methodologies).
A képzés alatt elsajátítod a tervezési folyamatokat, a prototípus készítését, és a felhasználói visszajelzések alapján való iterálást. Emellett felkészítünk a terület jövőbeli trendjeire, és arra, hogyan építhetsz karriert UX- tervezőként.
Kinek ajánljuk?
-
Grafikusok és UI-tervezők Akik felhasználóbarát, élvezetes és hatékony digitális felületeket, frontend megoldásokat és egyéb digitális termékeket szeretnének létrehozni.
-
Tervezési folyamatok iránt érdeklődő fejlesztők Akik szeretnék megismerni, hogy milyen munka előzi meg a programozási feladataikat, illetve szeretnék átláni a teljes fejlesztési ciklust és szorosabban együttműködni a designerekkel.
-
Full stack
fejlesztőkAkik érdeklődnek a design iránt, és szeretnének tovább fejlődni ezen a területen, hogy képesek legyenek az alkalmazások teljes körű, end-to-end kivitelezésére.
Az előadóról
Lead UX/UI Expert & Product Owner @ MOL Group
-
15+ év tapasztalattal rendelkezik a UX/UI design területén, és több mint 20 éve dolgozik graphic designerként.
-
20+ vállalatnak nyújtott sikeres webes és mobil szolgáltatásokat, weboldalakat, valamint landing page-eket négy médiaügynökségen keresztül, többek között a Szerencsejáték Zrt. szerencsehősök kampányához, a Nissan Gablini tesztvezetéshez, az MVM energiaküldés kampányához, az E.ON hajtóerőmű sziget promóciójához és a Hungária Értékpapír Zrt. kereskedőplatformjához.
-
8 éve specializálódott mobilalkalmazások tervezésére.
-
Az utóbbi három év során a szakmájában végzett legjelentősebb projektjén dolgozott, a MOL Campus projektjén, mint a Lead UX/UI Expert, később pedig mint Product Owner, felügyelve Közép-Európa első okosépületének összes digitális és analóg interakciós felületét egy 16 fős csapattal.
-
10 éve oktat kommunikációt és prezentációs technikákat a Negomoot egyesület keretein belül a BCE-n és az NKE-n, valamint számos non-profit egyesület részére, ahol 4 éve már alelnökként is tevékenykedik.
Kurzusprogram
-
01
május 23. (csütörtök) 18:00
Bevezetés a UX design alapjaiba
Pontosan mi a User Experience Design?
Az agilis módszertan alapelvei, metodológiák, termékfejlesztés- Agilis módszertan
- Scrum és ceremóniák
- A termékfejlesztés folyamata
- Alapfogalmak
- Eszközök
- Programok
- Kontextus
- A UX-tervezés alapjai és folyamatai
-
02
május 28. (kedd) 18:00
UX designer pozíció és feladatkör
UX designer feladatai, helye és szerepe a szervezetben
UX design és más szakmák, folyamatok- UX Research
- UX Design
- CX Design
- Service Design
- Product Design
- UI Design
- CopyWriting
- Fejlesztés, REST API, architektúra bevezetés
-
03
május 30. (csütörtök) 18:00
UX-tervezés alapjai
- A UX-tervezés alapjai és folyamatai
- A UX designer eszköztára (4D)
-
04
június 4. (kedd) 18:00
Kutatás I.
Felkészülés, szekunder kutatás, primer kutatás
Kvalitatív vs kvantitatív
Elemzési eszköztár / Ügyféligények feltérképezésének módszerei I.- Döntéshozói interjú
- Felhasználói interjú
- Fókuszcsoport-interjú
- Interjú a gyakorlatban
-
05
június 6. (csütörtök) 18:00
Kutatás II.
Elemzési eszköztár / Az ügyféligények feltérképezésének módszerei II.
- Szakértői elemzés / Adatelemzés
- Etnografikus megfigyelés
- Mentális modell kutatás
- Shadowing
- Diary study
- Best practice kutatás
- KPI meghatározása
- Best practice kutatás
- Kezdjük el közösen a kutatást
-
06
június 11. (kedd) 18:00
Analízis I.
Termékdefiníció
A define fázis célja és folyamata
Eszköztár I.- Design sprint
- Perszónák
-
07
június 13. (csütörtök) 18:00
Analízis II.
Eszköztár II.
- Empátiatérkép
- A Value Proposition Canvas, a Business Model Canvas és a Kano modell alapjainak elméleti áttekintése
- User journey map
- Kártyarendezés (Postiting)
- Funkciók meghatározása
- UX-folyamattervezés (UX Flows)
- User journey map
- Kezdjük el közösen a kidolgozást!
-
08
június 18. (kedd) 18:00
UX Design alapelvek és felületek
- UX-alapelvek
- Gombok a felületen: állapotok, call to action
- A tartalomstratégia meghatározása
- Webhelyek típusai
- Webhelyek navigációs típusai
- Platformok (iOS vs Android)
-
09
június 20. (csütörtök)
A UX design eszköztára I.
- Information architecture
- Szolgáltatástervezés (high level)
- Double diamond
- Crazy 8
-
10
június 25. (kedd)
A UX design eszköztára II.
- Voice User Interface Design
- AI based UX
- Design studio
- Wireframing alapok
- Gyorsvázlat készítés
- CopyWrite
-
11
június 27. (csütörtök)
A UX design eszköztára III.
- Wireframing eszközök és programok
- Wireframing I
- Kezdjük el közösen a munkát!
-
12
július 2. (kedd)
Prototípusok és a tesztelés alapjai
- Felkészülés, tesztesetek és tesztnapló
- Prototyping
- Kezdjük el közösen a prototípust
-
13
július 4. (csütörtök)
Tesztelés I.
Tesztelési típusok, módszerek
- A/B tesztelés
- Usability teszt
- Desirability teszt
- Navigációs séma teszt
- A/B teszt vagy UX-teszt
-
14
július 9. (kedd)
Tesztelés II.
Tesztelési típusok, módszerek
- Felhasználói UX-teszt
- UAT
- Egyéb tesztelés
A tesztelés folyamata, stratégia, iteráció
A UI Design eszköztára- UI design alapelvek
- Arculati kézikönyv
- Brand books
-
15
július 11. (csütörtök)
Design system
- Design system használat
- Wireframing II
- Kezdjük el közösen a munkát
-
16
július 16. (kedd)
Hogyan prezentáljunk különböző célközönségnek?
- Felkészülés
- Prezentációs technikák és best practice-ek
- Hogyan kerüld el a végzetes hibákat?
-
17
július 18. (csütörtök)
Saját projektek bemutatása I.
- Projektmunka bemutatása I
- Projektek értékelése és közös átbeszélése I
-
18
július 23. (kedd)
Saját projektek bemutatása II.
- Projektmunka bemutatása II
- Projektek értékelése és közös átbeszélése II
- Feedback és Q&A
A kurzus után
-
Felhasználói élmény Megtanulod, hogyan lehet beazonosítani a felhasználói csoportokat a viselkedési normáik alapján, és megismered az ügyféligények feltérképezésének módszereit. Egy best practice kutatás elvégzésével a gyakorlatban is bővítheted az elemzési eszköztáradat, ezzel megalapozva a felhasználóbarát, hatékony és magas színvonalú interfésztervezést.
-
Stratégia A felhasználó-központú tervezés legfontosabb eszközeinek és módszereinek ismeretében nem okoz majd gondot olyan kutatási háttérre alapozott UX-stratégiát kialakítani, amellyel sikeresen végigviheted a projektjeidet.
-
Gyakorlat Amellett, hogy megismered a UX-tervezés alapelveit és felületeit, a gyakorlatban is végigjárhatod a designközpontú tervezés lépéseit. Elkészíthetsz egy User Journey Mapet, megtanulod, hogyan hozz létre információs architektúrát és wireframe-eket. Elkészítheted saját prototípusodat, tesztelheted, majd leszűrheted a tanulságokat. Az elméletet case studyk és best practice-ek is kiegészítik, hogy a frissen megszerzett tudás még inkább elmélyüljön.
-
Karrierfejlesztés Részletesen megismerkedsz a UX designer feladataival és szerepével egy szervezeten belül. Betekintést nyersz a társszakmákkal közös munkafolyamatokba. Megtanulsz meggyőzően prezentálni kollégáidnak, ügyfeleidnek vagy a vezetőségnek, hogy végre magabiztosan pályázhasd meg álmaid pozícióját.
Regisztráció
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!