ÉLŐ, ONLINE KURZUS
30 alkalomFILMRENDEZÉS KEZDŐKNEK
Hajdu Szabolcs, Hegedűs Bálint és Bántó Csaba
A KURZUSRÓL
A kurzus nemcsak átfogó elméleti alapokat biztosít, hanem lehetőséget ad arra is, hogy valódi filmes tapasztalatokat szerezz, ami felkészít a filmipar kihívásaira és lehetőségeire. A szakma díjnyertes alkotói, Hajdu Szabolcs, Bántó Csaba és Hegedűs Bálint vezetésével ismerheted meg a filmkészítés teljes munkafolyamatát az ötlettől a forgatáson át az utómunkáig.
Tippeket kapsz a filmes karrierépítéshez, és megismered a pályázati lehetőségeket. Alkalmad nyílik kapcsolatokat építeni, ami értékes ismeretségekre és potenciális jövőbeli együttműködésekre ad lehetőséget. A kurzus végére elkészíted saját rövidfilmed, emellett rendelkezel majd azzal a tudással és önbizalommal is, amely szükséges ahhoz, hogy a filmiparban érvényesülj.
A helyek száma limitált - jelentkezz még ma!
Hajdu Szabolcs, Hegedűs Bálint és Bántó Csaba
KINEK AJÁNLJUK?
KURZUSPROGRAM
- A film és a filmnyelv
- A film és a filmnyelv, illetve az előkészítés és a forgatókönyvírás szerepe a filmkészítésben - Kép és mozgókép
- A képpel mesélés és vizualitás mint kifejezőeszköz - Forgatókönyv és dramaturgia
- A dramaturgia, a dramatikus gondolkodás és a forgatókönyvírás alapszabályai - A filmkészítés magja: a téma
- A téma feltérképezése, kutatás, Inspirációs források, premissza - Üres laptól a történetig – Forgatókönyv-kisokos
- A forgatókönyvírás alapvető fogalmai: szinopszis, logline, treatment, outline és főszereplői: főhős, ellenlábas, támogató karakterek
- A főhős célja, motivációja, fejlődése a sztoriban - A film dinamikája
- A kép és a történet tempója és ritmusa
- A filmhang és filmzene jelentősége - Bevezetés a képi mesélés univerzumába
- A képi mesélés eszköztára
- Vizuális történetmesélés egy egyszerű kamera vagy mobiltelefon segítségével - A drámai történet felépítése
- A dráma struktúrája és a néző irányított figyelmének megteremtése a drámai konfliktusrendszeren keresztül - A film elkészítésének és vállalásainak feltérképezése
- Rendező és kreativitás, rendezői koncepció, mood board
- Finanszírozási kérdések, filmterv elindítása a megvalósulás felé - Az előkészítés folyamata
- Az előkészítés munkafolyamatai: forgatókönyv-fejlesztés, casting, a stáb megtalálása, díszlet, ruha, kellék, smink, hang és kamerapróba - Interaktív workshopalkalom
- A megírt forgatókönyvek elemzése és fejlesztése az oktatókkal
- Forgatókönyvfejlesztés: az első drafttól a végleges verzióig
- Kérdések, amikre mindenféleképp választ kell adnia a forgatókönyvnek
- A forgatókönyv tartalmi és formai követelményei - Casting, helyszín, díszlet és jelmezek
- A casting, illetve a helyszín-, díszlet- és jelmezválasztás legfontosabb kérdései - Az operatőr szerepe a filmkészítés folyamatában
- Az operatőr fő feladatai és szerepe a filmkészítés folyamatában
- A vizuális megvalósítás dilemmái és lehetőségei - A rendező szerepe a filmkészítés folyamatában
- A rendező felelőssége és feladatai: tipikus döntések, dilemmák és emberi konfliktusok, amikkel egy rendező találkozhat Vezetői technikák - Casting és színészvezetés
- Amatőr vs. profi szereplők közötti különbségek, statiszták, a szerep és a színész találkozása
- Színészvezetés. Hogyan segítheti a rendező a színész munkáját? - A film „koreográfiája”
- A stílus, atmoszféra, tempó és ritmus megtalálása - A képi koncepció vizuális megfejtése
- Plánozás, beállítások, tengely, technika és művészet - Felkészülés a forgatásra – Megoldások sokféle helyzetre
- Tudatos és utómunkabarát forgatás, storyboard, animatic
- A független vagy low budget filmezésben rejlő lehetőségek - Irány a forgatás!
- A rendezőasszisztens, felvételvezető és a gyártás feladatai
- Script, kapcsolódások, csapó, gyártási terv, diszpóslista
- Az utómunka munkafolyamata
- Az utómunka teljes munkafolyamatának áttekintése - Minden, amit a vágásról tudni érdemes I.
- Muster, leválogatás, az első vágat elkészítése - Minden, amit a vágásról tudni érdemes II.
- A vágó és a nyersanyag „találkozása”, a vágás feladata és dramaturgiája
- A filmhang és a filmzene születése - Az utólagos képszerkesztés
- A fényelés és az utólagos képszerkesztés feladatai és lehetőségei - Interaktív workshopalkalom
- A hallgatók első vágatainak véleményezése és átbeszélése
- A rough cuttól a final cutig
- Alkotói kérdések és feladatok a végső vágat elkészítése során - Felkészülés a bemutatóra
- Plakát, teaser, trailer, logline
- Lelki és gyakorlati felkészülés a bemutatóra - Forgalmazási stratégiák és lehetőségek
- A független film forgalmazási stratégiái és lehetőségei
- Ki kíváncsi a magyar filmre, és hogyan találjuk meg a nézőnket? - Filmes karrierépítés
- Mit jelent a filmes karrier és hogyan lehetek filmes?
- Hogyan nézzem a saját filmem? Mit tanulhatok az első filmes alkotófolyamatból? - Interaktív kurzuszáró alkalom
- Kurzuszáró kérdezz-felelek
- A kurzuson tanultak összegzése