Élő, online kurzus
24 alkalomTÁRSASJÁTÉK- FEJLESZTÉS
< Mit Játsszunk? X Mindclash Games >
Győri Zoltán és Schőberl FrigyesA KURZUSRÓL
Tele vagy kreatív ötletekkel, de nehezen igazodsz el a modern társasjátékpiac labirintusában? Ez a 24 alkalmas, online kurzus átfogó képet nyújt a társasjáték-fejlesztés területeiről: a saját projekteden dolgozva járhatod végig – az első lépésektől egészen a játék megjelenéséig és utóéletéig – a játéktervezés lépcsőfokait.
Megismered a játékmechanizmusok és a prototípus-készítés alapjait, képbe kerülsz a társasjátékpiac fontos szereplőivel, megismered a kiadói folyamatokat és az alternatív finanszírozási formákat is. Mindeközben a tananyaggal együtt haladva dolgozol saját játékterveden, amire az interaktív workshopalkalmakon részletes visszajelzést kapsz az oktatóktól. Tarts velünk, és valósítsd meg saját játékötledet!
A helyek száma limitált - jelentkezz még ma!
GYŐRI ZOLTÁN ÉS SCHŐBERL FRIGYES
KINEK AJÁNLJUK?
Pályakezdőknek
és lelkes
játékosoknak,
akik szeretnének bepillantani egy felkapott, de Magyarországon még kiaknázatlan szakma kulisszái mögé. Ugorj fejest a társasjáték-fejlesztés rejtelmeibe, hogy ne csak a játék örömét, hanem a megalkotását is megtapasztalhasd!Kezdő
játékfejlesztőknek
és karrierváltóknak,
akik ismerik a piacot, de útmutatásra van szükségük ahhoz, hogy elinduljanak a döntéseket hozó szereplőkhöz, kiadókhoz, közösségi felületekhez vezető úton. Ne hagyd a terveidet a fiókban porosodni – fejlessz sikeres játékokat!HR-eseknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak vagy trénereknek,
akik szeretnének egyedi, a saját szakmai preferenciájuknak megfelelő témában játékot fejleszteni. Fedezd fel a játéktervezés lélektani aspektusait és a játékelmélet alapjait, és alkosd meg a céljaidnak megfelelő társast!Program
- A játék fogalma
- Tévhitek a társasjáték-fejlesztéssel kapcsolatban
- Milyen a „jó játék”?
- Legfontosabb alapfogalmak
- A leggyakoribb játéktípusok
- A különböző játékcsoportok
- Műfajok a társasjátékokon belül
- A leggyakoribb játékostípusok
- Játékos karakterisztika
- Mit érdemes a tervezés során a játékosok szempontjából figyelembe venni?
- Milyen mechanizmusokkal találkozhatsz a társasjáték-fejlesztés során?
- Gyakran használt játékmechanizmusok bemutatása
- Mik a társasjáték-fejlesztés legelső lépései?
- Játékmenet és core loop tervezés
- A játéktervezés megközelítése a mechanizmusok oldaláról a Mindclash Gamesszel
- A játéktervezés megközelítése a téma oldaláról a Mindclash Gamesszel
- A játéktervezés megközelítése a mechanizmusok oldaláról a Mit Játsszunk?-kal
- A játéktervezés megközelítése a téma oldaláról a Mit Játsszunk?-kal
- Az egyszemélyes játékok tervezésének sajátosságai
szerda 18.00
- Az előzetesen elküldött játékötletek pitchelése és átbeszélése interaktív óra keretében
- Komponenstervezés
- Grafikai tervezés és user interface
- Terméktervezés
- Anyaghasználati kisokos
- Tippek és trükkök prototípus-készítéshez
- A hatékony prototípus-készítés lépései a start mezőtől a célig
- A tesztelés lehetséges típusai és céljai
- A feedbackfeldolgozás folyamata
- A leghatékonyabb platformok teszteléshez
- Módszerek a kiegyensúlyozáshoz és a játékélmény növeléséhez
- A játék megtanításához szükséges módszerek kidolgozása („matekozás”, UX, stb.)
- Minden barátság megrontója: a szabálykönyv
- A játékfejlesztés, tesztelés, grafikai arculat kialakításának menete a kiadókkal és magánúton
- Mikor érdemes kampányt indítani?
- Platformválasztás crowdfundinghoz
- A kampány megtervezése, előzetes felkészülés
- A kampány lebonyolítása
- Prezentálás
- Az „utómunka”: vásárlók kezelése, gyártás, szállítás
- A jogi háttér és a szerzői díjak kérdése
- A játékkiadás rejtett és látható költségei
- Magánutas kiadás
- Alapítványokkal és cégekkel való együttműködés – a „megrendelésre tervezés” és a közös munka
szerda 18.00
- Saját játékok prezentálása és visszajelzés az oktatóktól egy interaktív óra keretén belül
- Self branding
- A social media marketing jelentősége
- Médiatámogatás a társasjátékoknál és tervezőknél a megjelenések kapcsán
- A sikeres játék útja
- Kiegészítők, folytatások, újabb kiadások
- Fesztiválok, influenszerek, divatok, gyűjtögetés, gatekeeping
- Aktuális társasjátékos trendek
- A játékok jövője