STORYTELLING — online képzés azoknak, akik sikeressé akarnak válni egy állandóan változó médiakörnyezetben | SKVOT

Élő, online kurzus

STORYTELLING

Bánlaki D. Stella
Junior Prima díjas újságíró,
kommunikációs és üzletviteli tanácsadó
Bánlaki D. Stella
[HAMAROSAN]

Mi dönti el, hogy az ötleted sikeres lesz vagy kudarcba fullad? Hogyan szerezz egy jó történetből versenyelőnyt?

Képzésünket azoknak ajánljuk, akik szeretnék megtanulni a multimediális storytelling alapelveit és technikáit, valamint praktikus tippeket kapni, hogy minél jobb történetmesélőkké váljanak.

 

Ismerd meg az írásbeli és az audiovizuális storytelling legizgalmasabb és leghatékonyabb eszközeit, hogy segítségükkel minőségibb tartalmakat készíthess, konzisztensebb énmárkát építhess és hatékonyabban kommunikálhasd bármilyen márka vízióját és misszióját.

Kinek ajánljuk?

  • Kezdő újságírók, írók, szövegírók,

    akik szeretnék megtalálni saját stílusukat, (még több) gyakorlati tudásra szert tenni, a multimediális storytelling megismerésével lépést tartani a trendekkel és hatékonyabb online jelenlétet kialakítani.

  • Tartalomgyártók és bloggerek,

    akik szeretnék stílusukat és eszköztárukat fejleszteni, hogy (még) több embert érjenek el és hatékonyabban, hitelesebb módon kommunikáljanak közönségükkel.

  • Social media és content managerek,

    akik még minőségibb tartalmak létrehozására törekszenek és a storytelling eszközeivel – jó név, szlogen, írott és audiovizuális tartalom, PR-anyagok – szeretnék partnereik márkáit hatékonyan építeni.

A kurzus elvégzése után

  • Saját, hiteles stílus

    A gyakorlati feladatok és az oktatói feedback mentén már a kurzus időtartama alatt megtalálod saját stílusod, melyet továbbfejlesztve hitelesen kommunikálsz majd, és konzisztens énmárkát építhetsz.

  • Multimedialitás

    Az írásbeliséghez köthető alapok elsajátítása után teljes képet kapsz a multimediális storytelling területeiről, így online és offline térben is át tudod adni a történet lényegét: az üzenetet, valamint mindig naprakész leszel.

  • Tartalomgyártás

    Mostantól tartalmaid – legyen szó podcastről, vlogról, blogról, vagy akár könyvről – nemcsak érdekesek, de profik is lesznek, így még több embert érhetsz el velük, és könnyebben tartod fenn közönséged figyelmét.

Az előadóról

Bánlaki D. Stella
  • Junior Prima díjas újságíró, kommunikációs és üzletviteli tanácsadó.

  • A legolvasottabb online és print médiumoknál, többek között az Index újságírójaként és a Forbes magazin főmunkatársaként, különszámainak vezető szerkesztőjeként szerzett mintegy 15 évnyi tapasztalatot, mely nyomán több tízezer megírt vagy megszerkesztett oldal mellett, valamint több ezer oldalnyi általa szerkesztett magazin impresszumában szerepel a neve.

  • A nyilvános beszédet többek között a Forbes-események, valamint jótékonysági és gasztronómiai események házigazdájaként gyakorolta, TED-előadása online is elérhető.

  • Tévéhíradó szerkesztő-riportereként a szakma hazai nagyjai, többek között Baló György, Bárdos András és Benyó Rita mellett tanulta ki az audiovizuális média működését és lehetőségeit.

  • Jelenleg saját vállalkozásán, könyvkiadási projektjein, hazai és nemzetközi márkák kommunikációs stratégiáján, weboldal- és közösségimédia-tartalmain dolgozik, valamint vállalati és alapítványi vezetők számára ír nyilvános beszédeket.

Kurzusprogram

  • 01

    A történetmesélés tudománya

    • A történetmesélés tudománya, története és pszichológiája
    • A történetmesélés formái és jelentősége a modern kor információs társadalmában
  • 02

    A történetek anatómiája

    • A történetmesélés – formátumtól független – aranyszabályai
    • Te kihez beszélsz? – A célközönség és a cél fontosságáról
    • A jó történet felépítése, kötelező információs és tartalmi elemek
    • A figyelem felkeltésének és megtartásának receptje: a jó cím, lead, felütés, csúcspont és lezárás
    • A különböző struktúrák típusai
    • A puzzle effect (Gladwell)
  • 03

    Találd meg a saját stílusod!

    • Út a saját stílus megtalálásáig
    • Modern történetek – Modern nyelvezet
    • Szakzsargonok helye a történetmesélésben
    • Sallangok és érdekes részletek megkülönböztetése
    • Inspiráció, információ és forráskezelés – A „mesélő” felelőssége
    • Humor és hangulatok
    • A szerkesztés szabályai
  • 04

    A storytelling alapköve: az írás I. – Interjú és portré

    • Klasszikus írott műfajok, jellemzőik és jelentőségük a modern korban
    • A 6 W
    • Hogyan készülj fel egy interjúra, majd hogyan készíts interjút? Jó és rossz példák
    • Interjúegyeztetési szabályok és irányelvek, etika és törvény
  • 05

    A storytelling alapköve: az írás II. – Riport (beszámoló)

    • Hogyan írj riportot? – Jó és rossz példák
    • A gonzó újságírás
    • Milyen a jó fotó/riportillusztráció?
  • 06

    Hogyan készül egy újság?

    • Egy szerkesztői brainstorming menete
    • Lapterv, timing
    • Történetmesélés képekkel – Képek és illusztrációk, magazinos megoldások
    • A szerkesztés és a szerkesztőségi működés írott és íratlan szabályai
  • 07

    Storytelling a marketingben és az adománygyűjtésben

    • Blogok a márkák szolgálatában
    • A névadás legjobb gyakorlatai – Blogok, vlogok, kampányok
    • Weboldal-szövegezés – Jó és rossz példák
    • Unalmas a jóság? Hogyan beszéljünk a rosszról, ijesztőről, gusztustalanról?
    • Celebek és influenszerek, együttműködések márkákkal
  • 08

    Social content

    • Milyen a jó social media poszt a storytelling szemüvegén keresztül nézve?
    • Bejegyzések különböző közösségi hálózatokon
    • A kritikák és kommentek kezelése
    • Hogyan válhatunk véleményvezérré a történetmesélés segítségével?
    • Szokatlan / nem szabványos történetmesélési formátumok
    • A vizualitás terepe – Kép és szöveg összhangja
  • 09

    Nyilvános beszédek

    • A színpadra szánt szöveg sajátosságai
    • Mire figyeljünk a beszédíráskor?
    • A figyelemfelkeltés és a figyelem megtartásának eszközei
    • Stresszkezelés a színpadon
  • 10

    Podcastek

    • A hazai „podcastpiac” aktuális helyzete
    • A jó podcast és a rossz podcast ismérvei
    • Technikai alapok
    • Szerkessz, vagy ne szerkessz? Ez itt a kérdés! - Erősen szerkesztett podcastek
  • 11

    Audiovizuális történetmesélés

    • Formátumok és az online média
    • A jó videós tartalom ismérvei
    • Videóriport, interjú
    • Az audiovizuális anyagok szerkesztésének menete
    • A vágás elméleti alapjai – Avagy mire figyelj, hogy ne a végén múljon
  • 12

    A storytelling „csúcsa”: a könyvírás. Kurzuszárás

    • Könyvírás dióhéjban – fiction & non-fiction
    • Tanulságok és pro tippek
    • Megélni a könyvírásból, avagy hogyan (ne) költs vagyonokat egy hobbira
    • Írjunk együtt bestsellert! - interaktív kitekintés
    • Kurzuszárás: vélemények, kérdezz-felelek

Regisztráció


A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!

Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
 
A LABA Magyarország Oktatási Kft. nyilvántartott felnőttképzési intézmény,
amelynek nyilvántartási száma: B/2020/007050.