MŰVÉSZETMENEDZSMENT — élő online kurzus, a művészetmenedzsment módszertanáról, eszközeiről és szemléletéről | SKVOT
Bővebben az iskoláról:

MŰVÉSZETMENEDZSMENT

Molnár S. Szonja kurátor, dizájner
társalapító@ LAVOR Collective

Élő, online kurzus a művészetmenedzsment módszertanáról, eszközeiről és szemléletéről

A KURZUSRÓL

A művészeti projektek nélkülözhetetlen szereplője a művészeti menedzser, aki kapcsolatot teremt a művészeti és üzleti világ között. A művészeti menedzser azonosítja az együttműködési lehetőségeket, majd az ötletfázistól a megvalósításig kézben tartja a folyamatokat és a stakeholdereket, szem előtt tartva a projekt vízióját. Munkája révén a közönség maradandó és nívós művészeti értéket, míg a művész elismerést és kompenzációt nyer.

A kurzus során megismered a művészetmenedzsment világát. Széles körű áttekintést kapsz a kortárs művészetek elméleti és gazdasági szempontjairól. Megtanulod, hogyan indítsd el és vezesd a saját művészeti projektjeidet, valamint megismered mindazokat a folyamatokat és iparági jó gyakorlatokat, amelyek révén kiemelkedhetsz művészeti menedzserként.

HAMAROSAN
REGISZTRÁLOK

Molnár S. Szonja

kurátor, dizájner
társalapító @ LAVOR Collective
  • 25 évesen megalapította saját kortárs galériáját, a LAVOR Collective-et, amely tavaly ünnepelte az 5 éves fennállását. A galéria újradefiniálta és visszahozta a köztudatba a művészeti szalon fogalmát.
  • Mesterdiploma-munkájával – mely egy 2050-re tervezett 25 000 nm-es multifunkciós épületegyüttes volt – elnyerte a Magyar Építész Kamara és Építőművészek Szövetsége diplomadíját Belsőépítész kategóriában.
  • Csapatban 2 díjat is nyert: a Pixel Perfect Awardson aranyat, a Yettel Alt Text kampányával és az Unbreakable Traditionszel egy Bronz Pengét.
  • 2021-ben a TEDxYouth színpadán a művészet jelenkori szerepére és az absztrakt gondolkodás jövőbeli jelentőségére hívta fel a figyelmet.
  • Az elmúlt 5 év alatt olyan brandekkel alakított ki együttműködéseket, mint a Roadster, a S/alon Budapest, a Solinfo, a Basic Collection, a Hendrick’s Gin, a The Botanist, a Cointreau, a Metaxa vagy a Bortársaság.
  • 2020-ban a koronavírus-járvány alatt Európa egyik legnagyobb online kreatív versenyén Branded Content kategóriában nyert díjat a Fiat Chrysler Automobiles post-covid kereskedelmi stratégiájának új perspektívába helyezésével.
  • Egy rövid kitekintéssel a reklámszakmába az Artificial Groupnál töltött idő alatt olyan márkákkal dolgozott, mint a Yettel, az RTL, a MOL, a Foodpanda, a Lidl, a Volkswagen és a Budapest Airport.
  • Olyan magazinok számoltak be művészeti szalonjának működéséről, mint az Artmagazin, az ArtIsBusiness, az Artnews, a Tiszatáj, a Kultúra.hu, a Punkt, a Kulter, az Ikon vagy a Welovebudapest.
Az előadó projektjei
Kinek ajánljuk a kurzust?
Kreatív és kulturális szakemberek

Akár művészként, akár kulturális vagy kreatív szakemberként szeretnél érvényesülni, a kurzus végeztével birtokában leszel azoknak a skilleknek, amelyek segítségével sikeres szabadúszóvá válhatsz, korlátok nélkül kiélheted kreativitásodat, és a munkád során szintetizálni tudod a különböző művészeti ágakat.

Márkamenedzserek és marketingesek

Megtanulod művészetbe csomagolni a brandet, amelyhez szorosan kötődik majd a közönséged, és olyan kreatív kampányokat és PR-projekteket tervezel, amelyek növelik a márkaértéket.

Cégvezetők, tulajdonosok

Megismered az eszközöket, amelyek segítségével a művészeten keresztül növelheted a vállalkozásod értékét, mindig egy lépéssel versenytársaid előtt járhatsz, és emberarcúvá teheted a cég tevékenységét.

program
01
A művészeti menedzser szerepe
  • Mit csinál az art manager?
  • Milyen készségek és képességek szükségesek hozzá?
  • Kurátori szemlélet, az élethosszig tartó vizuális készségfejlesztés
  • Művészeti szereplők és társterületek
  • Tények és tévhitek: a művészeti világ útvesztői
02
A művészet mint idea és termék
  • A művészet misztériuma: hogyan értsd meg a kortárs művészetet
  • Alapismeretek: médiumok és technikák
  • „Minden ugyanaz másképpen” – ef Zámbó István
  • Mennyit is ér a művészet?
  • Nagy nevek és sikeres projektek
03
A művészet és az üzlet kapcsolata
  • Minden kezdete: minimalizmus, pop art, konceptualizmus
  • Senki többet: a profitorientált művészet
  • Művészet mint márkaérték-közvetítő
  • Hogyan csomagoljunk be egy brandet művészetbe?
  • Ne csak offline-ban gondolkozz! Irány a Metaverse
04
Művészet mint impact investment
  • Miért hatásbefektetés a művészet?
  • A művészet brandingje és a márkaépítés művészete
  • Művészeti storytelling
  • Amit nem lehet elég korán elkezdeni: gyűjtemények kialakítása
  • Collab, collab és még egy kis collab
  • Nemzetközi, hazai példák és személyes tapasztalatok
05
Projektfejlesztés 3 lépésben: I. A koncepció
  • Problémamegoldás helyett: figyelemkeltés és igényteremtés
  • Kell-e újat alkotni, vagy elég újraalkotni?
  • Szintetizálás, egyediség és naprakészség
06
Projektfejlesztés 3 lépésben: II. Résztvevők és menedzsment
  • Kiket vonjunk be a projektbe, és hogyan találjuk meg őket?
  • A menedzselés művészete: mit, mikor, hogyan?
  • Interaktív brainstorming
07
Projektfejlesztés 3 lépésben: III. Szponzorációs támogatások és finanszírozási lehetőségek
  • Megvan az ötlet és a csapat, hogyan tovább?
  • Szponzorok felkutatása és bevonása
  • Oldjuk meg okosba’! – ha minden kötél szakad…
08
A PR hatalma
  • „Hass, alkoss, gyarapíts: s a művészet fényre derül!”
  • Amiről nem tudnak, az nincsen
  • Hazai és nemzetközi médiumok, amiket követni érdemes
09
Személyes márkaérték és a networking jelentősége
  • A művész médiaértéke
  • A kiállítás mint értékteremtő platform
  • Ami nélkül nem megy: LinkedIn, Instagram és társai
  • Határtalan lehetőségek: hogyan építs bizalmat online?
10
Művészeti projektek prezentálása
  • Hogyan állítsunk össze egy projektanyagot?
  • A moodboard szerepe
  • Időpont-egyeztetés és tárgyalástechnika
  • Prezentálás az egyszerűség jegyében
11
Projektmegvalósítás és kivitelezési módszerek
  • Nem árt, ha van: art directori szemlélet
  • Kreatív anyagok előkészítése
  • Népszerűsítés online és offline
  • Installálás és egyéb technikák
12
Projektek értékelése és kérdezz-felelek
  • Kurzusprojektek értékelése
  • Karriertippek
  • Kurzuszáró Q&A
A kurzus után
Szektor

Feltárul előtted a kortárs művészeti világ bonyolult szövedéke. Lerántjuk a leplet a titkokról, megismered az iparág működését, és megtudod, hogyan igazodj ki a művészet útvesztőiben.

Szintetizálás

Képessé válsz arra, hogy szinergiákat alakíts ki a művészeti és üzleti világ között. Hozz létre olyan együttműködéseket, melyekre az emberek felfigyelnek!

Szabadúszás

A menedzsmentet könnyedén kezeled majd és önállóan is képes leszel csapatot, valamint sikeres projekteket vezetni.

MŰVÉSZET-
MENEDZSMENT

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj.

Kötelező mező