MŰVÉSZETMENEDZSMENT
Molnár S. Szonja kurátor, dizájner
társalapító@ LAVOR Collective
Élő, online kurzus a művészetmenedzsment módszertanáról, eszközeiről és szemléletéről

A művészeti projektek nélkülözhetetlen szereplője a művészeti menedzser, aki kapcsolatot teremt a művészeti és üzleti világ között. A művészeti menedzser azonosítja az együttműködési lehetőségeket, majd az ötletfázistól a megvalósításig kézben tartja a folyamatokat és a stakeholdereket, szem előtt tartva a projekt vízióját. Munkája révén a közönség maradandó és nívós művészeti értéket, míg a művész elismerést és kompenzációt nyer.
A kurzus során megismered a művészetmenedzsment világát. Széles körű áttekintést kapsz a kortárs művészetek elméleti és gazdasági szempontjairól. Megtanulod, hogyan indítsd el és vezesd a saját művészeti projektjeidet, valamint megismered mindazokat a folyamatokat és iparági jó gyakorlatokat, amelyek révén kiemelkedhetsz művészeti menedzserként.

Molnár S. Szonja
társalapító @ LAVOR Collective
- 25 évesen megalapította saját kortárs galériáját, a LAVOR Collective-et, amely tavaly ünnepelte az 5 éves fennállását. A galéria újradefiniálta és visszahozta a köztudatba a művészeti szalon fogalmát.
- Mesterdiploma-munkájával – mely egy 2050-re tervezett 25 000 nm-es multifunkciós épületegyüttes volt – elnyerte a Magyar Építész Kamara és Építőművészek Szövetsége diplomadíját Belsőépítész kategóriában.
- Csapatban 2 díjat is nyert: a Pixel Perfect Awardson aranyat, a Yettel Alt Text kampányával és az Unbreakable Traditionszel egy Bronz Pengét.
- 2021-ben a TEDxYouth színpadán a művészet jelenkori szerepére és az absztrakt gondolkodás jövőbeli jelentőségére hívta fel a figyelmet.
- Az elmúlt 5 év alatt olyan brandekkel alakított ki együttműködéseket, mint a Roadster, a S/alon Budapest, a Solinfo, a Basic Collection, a Hendrick’s Gin, a The Botanist, a Cointreau, a Metaxa vagy a Bortársaság.
- 2020-ban a koronavírus-járvány alatt Európa egyik legnagyobb online kreatív versenyén Branded Content kategóriában nyert díjat a Fiat Chrysler Automobiles post-covid kereskedelmi stratégiájának új perspektívába helyezésével.
- Egy rövid kitekintéssel a reklámszakmába az Artificial Groupnál töltött idő alatt olyan márkákkal dolgozott, mint a Yettel, az RTL, a MOL, a Foodpanda, a Lidl, a Volkswagen és a Budapest Airport.
- Olyan magazinok számoltak be művészeti szalonjának működéséről, mint az Artmagazin, az ArtIsBusiness, az Artnews, a Tiszatáj, a Kultúra.hu, a Punkt, a Kulter, az Ikon vagy a Welovebudapest.
Akár művészként, akár kulturális vagy kreatív szakemberként szeretnél érvényesülni, a kurzus végeztével birtokában leszel azoknak a skilleknek, amelyek segítségével sikeres szabadúszóvá válhatsz, korlátok nélkül kiélheted kreativitásodat, és a munkád során szintetizálni tudod a különböző művészeti ágakat.
Megtanulod művészetbe csomagolni a brandet, amelyhez szorosan kötődik majd a közönséged, és olyan kreatív kampányokat és PR-projekteket tervezel, amelyek növelik a márkaértéket.
Megismered az eszközöket, amelyek segítségével a művészeten keresztül növelheted a vállalkozásod értékét, mindig egy lépéssel versenytársaid előtt járhatsz, és emberarcúvá teheted a cég tevékenységét.
- Mit csinál az art manager?
- Milyen készségek és képességek szükségesek hozzá?
- Kurátori szemlélet, az élethosszig tartó vizuális készségfejlesztés
- Művészeti szereplők és társterületek
- Tények és tévhitek: a művészeti világ útvesztői
- A művészet misztériuma: hogyan értsd meg a kortárs művészetet
- Alapismeretek: médiumok és technikák
- „Minden ugyanaz másképpen” – ef Zámbó István
- Mennyit is ér a művészet?
- Nagy nevek és sikeres projektek
- Minden kezdete: minimalizmus, pop art, konceptualizmus
- Senki többet: a profitorientált művészet
- Művészet mint márkaérték-közvetítő
- Hogyan csomagoljunk be egy brandet művészetbe?
- Ne csak offline-ban gondolkozz! Irány a Metaverse
- Miért hatásbefektetés a művészet?
- A művészet brandingje és a márkaépítés művészete
- Művészeti storytelling
- Amit nem lehet elég korán elkezdeni: gyűjtemények kialakítása
- Collab, collab és még egy kis collab
- Nemzetközi, hazai példák és személyes tapasztalatok
- Problémamegoldás helyett: figyelemkeltés és igényteremtés
- Kell-e újat alkotni, vagy elég újraalkotni?
- Szintetizálás, egyediség és naprakészség
- Kiket vonjunk be a projektbe, és hogyan találjuk meg őket?
- A menedzselés művészete: mit, mikor, hogyan?
- Interaktív brainstorming
- Megvan az ötlet és a csapat, hogyan tovább?
- Szponzorok felkutatása és bevonása
- Oldjuk meg okosba’! – ha minden kötél szakad…
- „Hass, alkoss, gyarapíts: s a művészet fényre derül!”
- Amiről nem tudnak, az nincsen
- Hazai és nemzetközi médiumok, amiket követni érdemes
- A művész médiaértéke
- A kiállítás mint értékteremtő platform
- Ami nélkül nem megy: LinkedIn, Instagram és társai
- Határtalan lehetőségek: hogyan építs bizalmat online?
- Hogyan állítsunk össze egy projektanyagot?
- A moodboard szerepe
- Időpont-egyeztetés és tárgyalástechnika
- Prezentálás az egyszerűség jegyében
- Nem árt, ha van: art directori szemlélet
- Kreatív anyagok előkészítése
- Népszerűsítés online és offline
- Installálás és egyéb technikák
- Kurzusprojektek értékelése
- Karriertippek
- Kurzuszáró Q&A
Feltárul előtted a kortárs művészeti világ bonyolult szövedéke. Lerántjuk a leplet a titkokról, megismered az iparág működését, és megtudod, hogyan igazodj ki a művészet útvesztőiben.
Képessé válsz arra, hogy szinergiákat alakíts ki a művészeti és üzleti világ között. Hozz létre olyan együttműködéseket, melyekre az emberek felfigyelnek!
A menedzsmentet könnyedén kezeled majd és önállóan is képes leszel csapatot, valamint sikeres projekteket vezetni.
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj.