Művészetmenedzsment — online kurzus | SKVOT
Bővebben az iskoláról:

MŰVÉSZETMENEDZSMENT

Molnár S. Szonja kurátor, dizájner
társalapító
@ LAVOR Collective

Merülj el a kortárs művészet világában, és vezess sikeres projekteket!

MOLNÁR S. SZONJA

kurátor, dizájner
társalapító @ LAVOR Collective
  • 25 évesen megalapította saját kortárs galériáját, a LAVOR Collective -et, amely tavaly ünnepelte az 5 éves fennállását. A galéria újradefiniálta és visszahozta a köztudatba a művészeti szalon fogalmát.
  • Mesterdiploma-munkájával – mely egy 2050-re tervezett 25 000 nm-es multifunkciós épületegyüttes volt – elnyerte a Magyar Építész Kamara és Építőművészek Szövetsége diplomadíját Belsőépítész kategóriában.
  • Csapatban 2 díjat is nyert: a Pixel Perfect Awardson aranyat, a Yettel Alt Text kampányával és az Unbreakable Traditionszel egy Bronz Pengét.
  • Az elmúlt 5 év alatt olyan brandekkel alakított ki együttműködéseket, mint a Roadster, a S/alon Budapest, a Solinfo, a Basic Collection, a Hendrick’s Gin, a The Botanist, a Cointreau, a Metaxa vagy a Bortársaság.
  • Egy rövid kitekintéssel a reklámszakmába az Artificial Groupnál töltött idő alatt olyan márkákkal dolgozott, mint a Yettel, az RTL, a MOL, a Foodpanda, a Lidl, a Volkswagen és a Budapest Airport.

Kinek ajánljuk a kurzust?

Kreatív és kulturális szakemberek

Akár művészként, akár kulturális vagy kreatív szakemberként szeretnél érvényesülni, a kurzus végeztével birtokában leszel azoknak a skilleknek, amelyek segítségével sikeres szabadúszóvá válhatsz, korlátok nélkül kiélheted kreativitásodat, és a munkád során szintetizálni tudod a különböző művészeti ágakat.

Márkamenedzserek és marketingesek

Megtanulod művészetbe csomagolni a brandet, amelyhez szorosan kötődik majd a közönséged, és olyan kreatív kampányokat és PR-projekteket tervezel, amelyek növelik a márkaértéket.

Cégvezetők, tulajdonosok

Megismered az eszközöket, amelyek segítségével a művészeten keresztül növelheted a vállalkozásod értékét, mindig egy lépéssel versenytársaid előtt járhatsz, és emberarcúvá teheted a cég tevékenységét.

PROJEKTFELADAT
Tanuld meg 12 alkalom alatt egy saját projekten keresztül, hogyan teremts a közönségnek maradandó művészeti értéket, a művészeknek elismerést és kompenzációt, magadnak pedig sikeres portfóliót:
  • Alkoss koncepciót egy konkrét művészeti projekthez,
  • válaszd ki a koncepcióhoz illő brandeket és művészeket,
  • készíts végrehajtási tervet az online vagy offline megvalósításhoz,
  • építs kommunikációs stratégiát a projekt PR értékének növeléséhez, és
  • prezentáld sikeresen a megtervezett projekt minden részletét!

program

01
A művészeti menedzser szerepe
  • Mit csinál az art manager?
  • Milyen készségek és képességek szükségesek hozzá?
  • Kurátori szemlélet, az élethosszig tartó vizuális készségfejlesztés
  • Művészeti szereplők és társterületek
  • Tények és tévhitek: a művészeti világ útvesztői
02
A művészet mint idea és termék
  • A művészet misztériuma: hogyan értsd meg a kortárs művészetet
  • Alapismeretek: médiumok és technikák
  • „Minden ugyanaz másképpen” – ef Zámbó István
  • Mennyit is ér a művészet?
  • Nagy nevek és sikeres projektek
03
A művészet és az üzlet kapcsolata
  • Minden kezdete: minimalizmus, pop art, konceptualizmus
  • Senki többet: a profitorientált művészet
  • Művészet mint márkaérték-közvetítő
  • Hogyan csomagoljunk be egy brandet művészetbe?
  • Ne csak offline-ban gondolkozz! Irány a Metaverse
04
Művészet mint impact investment
  • Miért hatásbefektetés a művészet?
  • A művészet brandingje és a márkaépítés művészete
  • Művészeti storytelling
  • Amit nem lehet elég korán elkezdeni: gyűjtemények kialakítása
  • Collab, collab és még egy kis collab
  • Nemzetközi, hazai példák és személyes tapasztalatok
05
Projektfejlesztés 3 lépésben: I. A koncepció
  • Problémamegoldás helyett: figyelemkeltés és igényteremtés
  • Kell-e újat alkotni, vagy elég újraalkotni?
  • Szintetizálás, egyediség és naprakészség
06
Projektfejlesztés 3 lépésben: II. Résztvevők és menedzsment
  • Kiket vonjunk be a projektbe, és hogyan találjuk meg őket?
  • A menedzselés művészete: mit, mikor, hogyan?
  • Interaktív brainstorming
07
Projektfejlesztés 3 lépésben: III. Szponzorációs támogatások és finanszírozási lehetőségek
  • Megvan az ötlet és a csapat, hogyan tovább?
  • Szponzorok felkutatása és bevonása
  • Oldjuk meg okosba’! – ha minden kötél szakad…
08
A PR hatalma
  • „Hass, alkoss, gyarapíts: s a művészet fényre derül!”
  • Amiről nem tudnak, az nincsen
  • Hazai és nemzetközi médiumok, amiket követni érdemes
09
Személyes márkaérték és a networking jelentősége
  • A művész médiaértéke
  • A kiállítás mint értékteremtő platform
  • Ami nélkül nem megy: LinkedIn, Instagram és társai
  • Határtalan lehetőségek: hogyan építs bizalmat online?
10
Művészeti projektek prezentálása
  • Hogyan állítsunk össze egy projektanyagot?
  • A moodboard szerepe
  • Időpont-egyeztetés és tárgyalástechnika
  • Prezentálás az egyszerűség jegyében
11
Projektmegvalósítás és kivitelezési módszerek
  • Nem árt, ha van: art directori szemlélet
  • Kreatív anyagok előkészítése
  • Népszerűsítés online és offline
  • Installálás és egyéb technikák
SZÜNET
12
Projektek értékelése és kérdezz-felelek
  • Kurzusprojektek értékelése
  • Karriertippek
  • Kurzuszáró Q&A

Az előadó projektjei

MŰVÉSZET-
MENEDZSMENT

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj.

Kötelező mező
Regisztráció